چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 142335

سلامت نیوز: اعضای شورای شهر تهران در جلسه خود از تأیید نهایی طرح حفاظت از باغات کن شهر تهران ازسوی شورای‌عالی معماری و شهرسازی خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین ،براساس این مصوبه در طرح تفصیلی باغات كن از مسكونی به فضای سبز تغییر كاربری می‌دهند. این مورد نیز در جهت حفظ محیط‌زیست شهر در طرح تفصیلی گنجانده می‌شود.

البته به صاحبان باغات زمین معوض واگذار خواهد شد. همچنین آخرین جلسه شورای شهر تهران در سال93 با برداشتن گام بزرگی در جهت تعیین میزان عوارض املاك با كاربردهای تجاری و اداری در پایتخت همراه شد.

البته در یكصدوچهلمین جلسه شورای شهر كه اتفاقا حال و هوای روزهای پایانی سال را داشت، لایحه مهم دیگری برای انتشار 2هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت و اوراق صكوك كه به‌نوعی یك‌روش جدید در شهرداری برای تأمین منابع مورد نیاز در توسعه شهر به‌خصوص در بخش مترو به‌حساب می‌آید، در شورا به‌تصویب رسید.

آماری از انتخابات شورایاری‌ها

مرتضی طلایی، رئیس ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها دیروز آماری را درخصوص این انتخابات از نظر تعداد شركت‌كنندگان و همچنین منتخبان به تفكیك مناطق 22گانه تهران ارائه كرد. اینطور كه وی گفت تعداد رای‌دهندگان نسبت به دوره قبل 30درصد رشد داشته است. وی اضافه كرد كه سطح تحصیلات منتخبین نیز در این دوره افزایش یافته و بیشتر آنها مدرك كاردانی به بالا دارند.

به گفته وی به بانوان شورایار نیز 2درصد افزوده شده است. طلایی با بیان اینكه گزارش‌هایی كه قابل رسیدگی و احراز حق بوده‌اند، به‌صورت صحیح و روشن به آن رسیدگی شده است، افزود: هیچ‌كس نمی‌تواند حتی یك درصد برچسب سیاسی به انتخابات شورایاری‌ها بزند و آن را مرتبط با دسته‌ای خاص بداند.

شیرینی این انتخابات با حاشیه‌ها نباید تلخ شود. به گفته وی 9 اردیبهشت همزمان با روز شوراها، شورایاری‌های دوره چهارم محلات كار خود را به‌طور رسمی آغاز می‌كنند.

محمد سالاری، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها هم در این جلسه با قدردانی از تمام كسانی كه تلاش كردند تا انتخابات ظرف 2هفته روند اجرایی به خود بگیرد، گفت: نظارت بر 354حوزه انتخابی مستقل بسیار سخت است اما با كمك 3600ناظر این امر صورت پذیرفت. وی تأكید كرد كه صفر تا 100انتخابات شورایاری‌ها قانونی بوده است.

وی افزود: نتایج اولیه انتخابات را توسط هیأت اجرایی گرفته‌ایم و خودمان نیز فهرستی را تهیه كردیم و با تجمیع و تطبیق آنها نتیجه نهایی را اعلام خواهیم كرد. به گفته وی، 800شكایت به ثبت رسیده كه 60درصد شكایت‌ها در این تجمیع حل خواهد شد و با این حال به‌دقت شكایت‌ها بررسی می‌شود؛ به‌خصوص آرای نفرات 10تا 15كه با یك رأی پیشی گرفتند.

در جلسه  لایحه مربوط به انتشار اوراق مشاركت مورد بررسی قرار گرفت. براین‌اساس 2هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت و اوراق صكوك از سوی شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منتشر می‌شود كه براساس توضیحات رضا تقی‌پور، سخنگوی شورای شهر تهران، هزار میلیاردتومان از آن برای توسعه خط 6مترو و ایجاد فاز یك و ایستگاه پردیس، 500میلیاردتومان آن برای امور جاری و تكمیل قسمت غربی خط4 مترو كه بیشتر در مورد تأمین واگن است و 500میلیارد آن برای ساماندهی و تملك املاك دره اسلام‌آباد و فرحزاد انتشار می‌یابد.

نظرات اعضای شورای شهر تهران در رابطه با این لایحه را در جدول شماره یك می‌خوانید. این طرح با 15رای مثبت از حاضرین در جلسه به تصویب رسید.

تقدیر از شورای شهر

مهدی چمران در جلسه شورا با اشاره به مصوبه اخیر گفت: با همت اعضای شورا مصوبه تغییر كاربری باغات كن از مسكونی به فضای سبز به تصویب رسید و این مصوبه به شورای‌عالی شهر‌سازی‌ و معماری ارسال شد. به‌نظر وی نكته حائز اهمیت تصدیق مصوبه شورای شهر توسط شورای‌عالی شهر‌سازی‌ و معماری بود كه آنان نیز از این موضوع بسیار خوشحال شدند. اینگونه كه چمران گفت به تعاونی مسكن اعلام شده كه زمین‌های معوض به صاحبان باغ داده شود.

وی همچنین 26 اسفند سالگرد درگذشت سیداحمد خمینی، یادگار امام خمینی(ره) را و 29اسفند روز ملی شدن صنعت نفت را گرامی داشت.گفتنی است حافظی هم دیروز مانند چمران از همراهی و اهتمام شورای‌عالی شهرسازی در تصویب تغییر كاربری باغات به هم پیوسته كن به‌عنوان فضای سبز قدردانی كرد.

تعیین ضرایب كاربرد‌های تجاری و اداری مناطق 22گانه شهر تهران

اعضای شورای شهر تهران  به لایحه‌ای رأی دادند كه براساس آن ضرایب پیشنهادی تثبیت k برای كاربردهای تجاری و اداری 22منطقه تهران مشخص می‌شود. البته این امكان وجود دارد كه اعضا پس از گذشت 6ماه از اجرای مصوبه و بررسی‌ها چنانچه لازم بود، میزان ضریب را تغییر دهند.

این نكته نیز نباید فراموش شود كه ضرایب دیگری مثل P و T هم وجود دارند كه تأثیر فراوانی از نظر موقعیت ملك در شهر می‌گذارند چراكه ضریبی مثل T براساس 168بلوك مختلف شهر تعریف شده است تا به گفته اعضا و مسئولان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری، عدالت در شهر از این نظر برقرار شود.

بدین‌ترتیب امكان تصمیم‌گیری‌های شخصی در عوارض مختلف برای صدور پروانه‌ها در مناطق از بین می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha