معاون توسعه ومدیریت منابع وزارت بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی گفت: طی سه سال و اندی که از خدمت دولت نهم می گذرد، درمجموع 51هزار و150نفر درزمینه های پزشکی، پیراپزشکی و از طریق آزمون ورودی استخدام وجذب حیطه پزشکی شدند.

دکتر رحمت الله حافظی عصر چهارشنبه دراولین کنگره قصورات پزشکی وچالش های مرتبط با آن افزود: از این تعداد چهار هزار نفر پزشک، چهار هزار و 350نفر پیراپزشک و هزارو 800 نفر از طریق آزمون ورودی استخدام وجذب حیطه پزشکی شدند.
وی با اشاره به سخنان معظم رهبری که درخصوص انعکاس فعالیت های دولت تاکیدات فراوانی داشتند ، گفت: دولت نهم فعالیت های زیادی انجام داده که جای حمایت دارد اما از طرفی این فعالیت نیازمند اطلاع رسانی وانعکاس درست و به موقع به مردم است که ما نیز بر خود وظیفه دانسته که به ارائه فعالیتها بپردازیم.
معاون وزارت بهداشت ودرمان اظهار داشت: از ابتدای سال 84 تاکنون یک هزار و800 ناوگان اورژانس که ظرف چند روز دیگر 800 مورد به آن اضافه می شود، یک هزار و700پایگاه اورژانس، 9 دانشکده ، چهار سلف سرویس، هشت مسجد، 47 بیمارستان ، پنج سالن ورزش و 44 خوابگاه ساخته شده است که این جزیی از دستاوردهای دولت نهم برای درمان وبهداشت است.
وی اضافه کرد : دراین مدت 40 ماهه همچنین 200دستگاه دیالیز، 56دستگاه سی تی اسکن وهفت دستگاه رادیوتراپی خریداری شده است.

دکتر حافظی بیان داشت: درحوزه آموزشی وپژوهشی نیز تعداد مراکز تحقیقاتی درسال 84 ، 90 مورد بوده که درسال جاری به 200مورد رسیده و رشد متوسط تعداد مقالات علمی از 30درصد به 35درصد ومقالات سال گذشته نیز هشت هزار و 100مقاله بوده است وتولید علم درجهان از سال 1996که چهار دهم درصد بوده، هم اکنون به پنج درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد سیمنارها وکنگره ها از 600 مورد به یک هزار و200مورد رسیده است، ظرفیت PH.P از 190به 480و دوره های PH.P از 29به 41 دوره رسیده است وتعداد رشته های تخصصی ازرشته از سال83 تا 84 به 90رشته درسال جاری ارتقا یافته است که این خود نیاز به رشته های جدید ومورد نیاز را دراین زمینه نشان می دهد.
این مقام کشوری خاطرنشان ساخت: شهرهایی که کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارند و فاقد امکانات درمانی هستند برای آنها بیمارستان 10تخته خوابه لحاظ شده که 44 شهرستان را شناسایی کرده ایم وبرای شهرهای بالای 50هزار نفر نیز بیمارستان 24تخته لحاظ شود که 12شهرستان را شناسایی کرده ایم.

وی همچنین به وام بانک جهانی که در شهریور 84 به میزان 18درصد جذب شده بود اشاره کرد و گفت: از این وام 87میلیون دلار ارزی که مدت دو سال قابلیت تمدید داشت، درحال حاضر میزان جذب آن به 97درصد رسیده است.

وی گفت: از محل این وام 317 کانکس، سه هزار و600 موتورسیکلت بار ، 10 خودرو فرماندهی، 45 خودروی یخچالدار، تعمیرات اساسی یک هزار و400مرکز بهداشتی درمانی ودیگر تجهیزات جانبی ومورد نیاز خریداری شد.

به گزارش ایرنا، این مسوول همچنین به درآمد اختصاصی دانشگاهها وتامین تجهیزان پزشکی در این مدت اشاره کرد وگفت: درآمد اختصاصی دانشگاهها از یک هزار و853میلیارد تومان به دو میلیارد و897میلیارد تومان افزایش یافته و تامین تجهیزات پزشکی نیز درسال 84، 34میلیارد تومان بوده که درسال جاری به 123میلیارد تومان ارتقا یافته است.

وی باتوجه به اینکه سالانه چهاز هزار تخت در کشور راه اندازی می شود، گفت: درحال حاضر 87 هزار تخت بیمارستانی در کشور نیاز داریم که از این تعداد 40 هزار درمناطق برخوردار وتوسعه یافته و47 هزار نیز در مناطق غیر برخوردار ومحروم می باشد.
اولین کنگره قصورات پزشکی وچالش های مرتبط با آن که از امروز چهار دیماه در سالن ابن سینا واقع در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس آغاز شده است به مدت دو روز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha