چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 142342

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که پس از ورزش سنگین، توانایی بدن برای تنظیم ضربان قلب کاهش می یابد.

پس از ورزش چند لیوان آب بنوشیم؟

سلامت نیوز:نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که پس از ورزش سنگین، توانایی بدن برای تنظیم ضربان قلب کاهش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این امر می تواند خطر آریتمی قلبی و مرگ بر اثر ناراحتی قلبی عروقی را پس از ورزش افزایش دهد، حتی اگر فرد سالم باشد. با این حال محققان برزیلی دریافته اند که با نوشیدن چند لیوان آب پس از انجام ورزش سنگین، ضربان قلب سریع تر به حالت طبیعی بر می گردد. در این شرایط قلب دیگر مجبور به پمپاژ کردن سخت خون به سایر قسمت های بدن نیست و در نتیجه خطر بروز مشکلات قلبی کاهش پیدا می کند.

سوالی که پیش می آید، این است که بعد از ورزش چند لیوان آب باید نوشید؟ در زمان ورزش شدید، بدن در هر ساعت به میزان یک تا ۴درصد وزن خود تعریق می کند. این مایع از درون سلول ها و پلاسما از بدن خارج می شود. هرچه عرق بیشتری کنید، حجم پلاسما کاهش پیدا می کند. بنابراین، قلب خون کمتری برای توزیع در بدن دارد. برای حفظ جریان خون که نیاز مبرم بدن است، ضربان در هر دقیقه ۳ تا ۶ بار افزایش پیدا می کند.

به گفته محققان، در این شرایط تأمین آب موردنیاز بدن ضروری است. بنابراین قبل و بعد از ورزش بدون این که چیزی بنوشید خود را وزن کنید. باید به میزان ۱۵۰درصد وزنی که از دست داده اید، آب بنوشید. ۵۰درصد از آن از طریق ادرار رفع خواهد شد. بنابراین اگر پس از ورزش حدود نیم کیلو کاهش وزن داشتید، لازم است حدود ۳لیوان آب مصرف کنید. لازم نیست یک جا این میزان آب را بنوشید اما هرچه سریع تر این آب مصرف شود، ضربان قلب زودتر به حالت طبیعی بر می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha