رییس کنگره ملی سلامت خانواده گفت : عدم تشکیل خانواده جوانان در کشور این نگرانی را بوجود آورده که در آینده سلامت خانواده و استحکام آن متزلزل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر" حسین ملک افضلی " در گشایش کنگره ملی سلامت در سالن همایشهای رازی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در تهران 34درصد زنان و 50درصد مردان گروه سنی 25تا 35سال مجرد هستند که این آمار نگران کننده است .
وی با بیان اینکه تشکیل خانواده باعث افزایش سلامت روحی و روانی افراد می شود، اظهار داشت : ضروری است مسوولان کشور تسهیلاتی را برای ازدواج جوانان فراهم آورند تا سلامت آنان تهدید نشود زیرا انسان محور توسعه است .
ملک افضلی نقش زنان را در ارتقای سلامت خانواده امری مهم تلقی کرد و گفت :سواد نیز در این زمینه بسیار موثر است و بعد از انقلاب اسلامی تحولی اساسی در وضعیت زنان کشور از جمله باسواد شدن آنان بوجود آمده است .
وی وضعیت جسمی زنان را نیز یکی دیگر از راههای ارتقای سلامت دانست و افزود:در سال 57 به ازای هر 100هزار زن 200زن هنگام زایمان به دلیل عفونت و خونریزی می مردند که امروز این آمار به 25مرگ و میر در 100هزار نفر زن کاهش یافته است .
ملک افضلی پوشش مراقبت های اولیه بویژه در روستاها را از اقدامات مهم وزارت بهداشت در راستای افزایش سلامت مادران ذکر کرد و گفت : سالانه 550 هزار زن در دنیا هنگام زایمان می میرند که خوشبختانه با اجرای برنامه های تنظیم خانواده در ایران وضعیت خوبی از نظر سلامت مادران وجود دارد.
دکتر" امیر عباس امیرخانی " مدیر کل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی نیز در این کنگره به تلاشهاثی وزارت بهداشت در چند سال اخیر در خصوص اجرای برنامه های وسیع سلامت مادران ، کودکان ، میانسالان و سالمندان اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha