تحقیق جدید نشان می دهد که نسبت طول انگشت سبابه و انگشت انگشتری در مردان می تواند پیش بینی انواع اختلالات مرتبط با موازنه هورمونی مختل شده را امکان پذیر نماید.

تشخیص احتمال ابتلا به اسکیزوفرنی در مردان از طریق انگشتان دست

سلامت نیوز: تحقیق جدید نشان می دهد که نسبت طول انگشت سبابه و انگشت انگشتری در مردان می تواند پیش بینی انواع اختلالات مرتبط با موازنه هورمونی مختل شده را امکان پذیر نماید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، زمانیکه انگشت سبابه کوچک تر از انگشت انگشتری باشد، نتیجه آن نسبت کوچک ۲D:۴D است؛ این مسئله نشاندهنده قرارگیری فرد در معرض تستوسترون در دوره جنینی در رحم است.

در مطالعه جدید بر روی ۱۰۳ مرد بیمار مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی و ۱۰۰ مرد سالم، محققان دریافتند که ممکن است نسبت ۲D:۴D عامل پیش بینی کننده موثری در مورد بیماری اسکیزوفرنی باشد. تفاوت های قابل توجهی بین گروه مبتلا به اسکیزوفرنی و گروه کنترل در رابطه با نسبت طول دومین رقم به رقم چهارم و همچنین عدم تقارن آنها در هر دو دست وجود دارد.

به گفته دکتر «تانر اوزنور»، محقق این مطالعه، «شاخص عدم تقارن نشاندهنده متوسط قدرت افتراقی بود، از اینرو شاخص عدم تقارن دارای کاربری بالقوه در تست تشخیصی تعیین احتمال ابتلا به اسکیزوفرنی است.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha