متخصصان علوم پزشكی اعلام كردند روغن زیتون كاملا خالص و طبیعی برای مقابله با سرطان سینه مفید است.

تحقیقات جدید نشان داده است روغن زیتون طبیعی و خالص حاوی مواد شیمیایی شفا بخش موسوم به «فیتوكمیكال» است.

به گفته محققان این ماده می‌تواند سلولهای سرطانی را مورد هدف قرار داده و حتی قابلیت آن را دارد كه این سلولهای بیماری زا و مخرب را نابود كند.

در این تحقیق كه در مجله سرطان بی ام سی به چاپ رسیده، ارتباط بین رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای غنی از روغن زیتون و كاهش خطر ابتلا به سرطان سینه بیشتر مورد تایید قرار گرفت.

«خاویر منندز» از انستیتو اونكولوژی كاتالان و «آنتونیو سگورا كارترو» پژوهشگر دانشگاه گرانادا در اسپانیا سرپرستی این تحقیقات را بر عهده داشته‌اند و روی بخشهایی از روغن زیتون مطالعه كرده‌اند كه بیشترین فعالیت را علیه سلولهای سرطانی دارد.

به گزارش ایسنا، این محققان تاكید كردند یافته‌های ما برای اولین بار نشان می‌دهد كه تمام فنول‌های اصلی موجود در روغن زیتون كاملا خالص، به میزان قابل توجهی فعالیت ژن عامل بروز سرطان سینه در انسان را متوقف می‌كنند.

این ژن HER2‌ نام دارد كه عامل بروز سرطان سینه است. روغن زیتون طبیعی نیز روغنی است كه از فشردن میوه زیتون بدون استفاده از روشهای گرمایی و شیمیایی بدست می‌آید.

با این روش روغنی بدست می‌آید كه حاوی فیتوكمیكال ها است. گفتنی است كه این ماده شیمیایی مفید در روشهای فرآوری زیتون از بین می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha