چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 142360

رئیس شورای عالی نظام پرستاری، از منتفی شدن بررسی تعرفه های خدمات پرستاری در جلسه شورای عالی بیمه که قرار بود قبل از پایان سال ۹۳ مطرح شود، خبر داد.

بررسی تعرفه های پرستاری در شورای عالی بیمه منتفی شد

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری، از منتفی شدن بررسی تعرفه های خدمات پرستاری در جلسه شورای عالی بیمه که قرار بود قبل از پایان سال ۹۳ مطرح شود، خبر داد.

یعقوب جعفری در گفتگو با مهر، به موضوع تعرفه های خدمات پرستاری که قرار بود در جلسه اختصاصی شورای عالی بیمه مطرح و بررسی شود، اشاره کرد و افزود:مسئولان وزارت بهداشت و رفاه قول داده بودند که قبل از پایان سال ۹۳ ، در جلسه ای اختصاصی موضوع تعرفه های خدمات پرستاری را مورد بررسی قرار دهند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی در توضیح دلایل منتفی شدن چنین تصمیمی، گفت: در جلسه ای که نمایندگان سازمان نظام پرستاری در وزارت بهداشت داشتند، موضوع بررسی ۵۲ تعرفه کار در منزل مطرح شد که نمایندگان پرستاری با آن مخالفت کردند. زیرا، قرار بر این بود ۲۵۰ تعرفه خدمات پرستاری در جلسه شورای عالی بیمه مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری با بیان این مطلب که پشنهاد بررسی ۵۲ تعرفه کار در منزل پرستاری مورد قبول سازمان نظام پرستاری نیست، تاکید کرد: در همین ارتباط، بیانیه ای صادر و به مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل نود، ریاست جمهوری و... ارسال شده است.

جعفری، از ادامه رایزنی ها برای تصویب تعرفه های خدمات پرستاری در سال آینده خبر داد.

بیانیه شورای عالی سازمان نظام پرستاری

پرستاری به عنوان حرفه ای اثر گذار در ارائه خدمات سلامت همواره در خط مقدم ارائه خدمات نقش مهم و اساسی را ایفا كرده است و پرستاران جهت همراهی مسئولین، بار سنگین ارائه خدمات مراقبتی را علیرغم همه كمبودها و تبعیض ها به دوش كشیده اند به خصوص در طرح تحول سلامت كه احساس می شد در جهت احقاق حقوق از دست رفته مردم باشد.

پرستاران متقابلاً از مسئولین اجرایی نظام انتظار داشته و دارند در جهت اجرای قوانین مرتبط با حوزه پرستاری نهایت تلاش خود را مبذول نمایند.

تعرفه گذاری خدمات پرستاری از جمله قوانین هفت سال بر زمین مانده حوزه پرستاری است كه علیرغم تاكید چند باره در قوانین و سیاست های بالادستی از جمله سیاست های كلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و قانون برنامه پنجم توسعه اجرای آن با چالش های اساسی روبرو بوده است. علیرغم فراز و نشیب های زیاد در اجرای قانون مصوب ۷ سال پیش، كه عمدتاً به علل بودجه ای بوده است،‌ در دولت یازدهم وزیر محترم بهداشت و درمان چندین بار از عزم وزارت بهداشت برای اجرای قانون خبر داد كه از جمله می توان به بیانات ایشان در جمع اعضای شورای عالی نظام پرستاری در مرداد ماه ۹۳  و مدیران پرستاری در آذرماه سال جاری مبنی بر قرار گرفتن ۲۵۰ خدمت پرستاری در كتاب ارزش های نسبی اشاره كرد كه انعكاس زیادی در رسانه ها داشت.

همچنین قائم مقام محترم وزیر در جلسه كمیسیون اصل نود مجلس نیز به اجرایی شدن قانون در كمتر از دو ماه تأكید كردند. سازمان نظام پرستاری نیز بر اساس اعتماد كامل به صحبت های وزیر محترم بهداشت و مسئولین دیگر نظام همواره جامعه پرستاری را به آرامش دعوت كرده است.

ولی متاسفانه در روزهای اخیر دریافتیم بخشی از وزارت بهداشت و درمان به ویژه حوزه معاونت درمان وزارت قصد اجرای بخش كوچكی از تعرفه ها تحت عنوان خدمات پرستاری در منزل را دارند كه این امر به هیچ وجه تأمین كننده نظرات سازمان و جامعه پرستاری نمی باشد.

شورایعالی سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران كه همواره و بدون تحت تاثیر قرار گرفتن از فضاهای احساسی و بر اساس قانون و با در نظر گرفتن منافع مردم و پرستاران پیگیر حقوق حقه این قشر زحمتكش بوده اند:

۱-از ریاست محترم جمهور درخواست دارد با مداخله جدی در این امر از نگرانی های جدی جامعه پرستاری جلوگیری نمایند و زمینه عدم اجرای قانون را كه زیبنده دولت تدبیر و امید نیست، از بین ببرند.

۲-از مجلس شورای اسلامی به خصوص كمیسیون اصل نود درخواست داریم بر اساس وظایف نظارتی خود و با استفاده از اهرم های قانونی از حرمت قانون تصویب شده خود حفاظت كنند.

۳-از وزرای محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و رفاه كه در جلسه روز پرستار نوید اجرای قانون را داده اند میخواهیم با دستوری صریح و قاطع به مسئولین حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت و شورایعالی بیمه سلامت، زمینه اجرای قانون را با گنجاندن ۲۵۰ خدمت پرستاری در كتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت و تصویب در شورا فراهم آورند.

۴-این شورا طرح پرداخت مبتنی بر عملكرد مصوب وزارت بهداشت و درمان را بدون اجرای قانون تعرفه گذاری و تعیین بسته های خدمتی مورد تأیید قرار نمی دهد.

۵-شورایعالی سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده قانونی جامعه پرستاری به طور جد اجرای قانون را خواستار است و پرستاران نیز بی صبرانه منتظر اقدام عاجل مسئولین می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • hamed ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    28 1
    پرستاری آگاه شده و قطعا با درایت و بینش با حضور در انتخابات پیش روی نظام پرستاری افرادی رو انتخاب خواهد کرد که در کنار پرستاری باشند نه در مقابل پرستاری!! ضمنا این بیانیه ها فقط به درد صادر کردن می خوره و پرستاری آگاه شده و هیچگاه گول این حرف و حدیث هارو نمی خوره!!شما وقتی که باید پشت پرستاری بودین شانه خالی کردین!! وقتی که باید بیانیه صادر میکردید خودتون رو به خواب زدین!! پرستاری دوباره از ی سوراخ گزیده نمیشه!! خداوند به تمام پرستاران آگاه و عدالتخواه!!
  • صوفیا رشیدی ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    31 0
    جناب نجاتیان ! سلام جامعه پرستاری بیدار و آگاه است .از کم کاریها و عملکرد نادرستی که در قبال جامعه بزرگ پرستاری داشتید نخواهیم گذشت .با انتخاب نمایندگان راستین و غیر وابسته قطعا پرستاری را احیا خواهیم نمود . الگوی ما حضرت زینب دختر فاطمه ی محمد پیامبر خداست . در آیین ما دروغ گناه و دروغگو دشمن بزرگ خداست . درود بر عدالت و درستی
  • پرستار ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    26 1
    دریغ از سر سوزنی اعتماد ما به مسیولین بیمه و رفاه و شورای عالی نظام پرستاری. مایه تاسف است که فکر می کتند با این وعده های سر خرمن ،شعور دیگران تحت اشعاع قرار می گیرد از قدیم گفته اند:سواره به فکر پیاده نیست.
  • فراهانی پرسنل بخش ویژه نوزادان بیمارستان کمالی ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    23 1
    با سلام و خسته نباشید.من به عنوان یک پرستاری که شبکاری و کار در روزهای تعطیل و سرما و گرما را تجربه کرده صحبت می کنم .چرا در زمانی که یک قدم قرار است برای پرستاری برداشته شود اینهمه مخالف و سنگ انداز وجود دارد ولی در مورد پزشکان محترم هرگاه قرار است کاری به نفعشان صورت گیرد امروز از دهان وزیر خارج نشده فردا در حسابشان است؟؟؟حرف من این است فقط و فقط به وجدانتان مراجعه کنید و خودتان را محک بزنید جزء کدام گروهید سنگ انداز یا حامی قشر زحمتکش پرستار؟؟
  • سمیه پرستار ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    14 0
    باسلام.پرستاری امروز آگاه و متحد است و تا رسیدن به اهداف بزرگ جامعه پرستاری به تلاش های خود ادامه خواهد داد.متاسفم برای وزارت بهداشت و برای شورای عالی بیمه ک حتی حاضر نیست برای اجرای قانون مصوب مجلس که حق پرستاران است قدمی بردارد و فقط و فقط مانع تراشی میکند.کاش در دولت تدبیر و امید ک در حال ناامید کردن پرستاران است قدرتی وجود داشت تا جلوی تبعیض و بیعدالتی را در وزارت پزشکان بگیرد.
  • پرستار ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    15 0
    پرستاران اگاه و بیدارند و تا پای جان از حقوق خود دفاع خواهند کرد.زنده باد پرستاری
  • پرستار ... ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    16 0
    واقعا باید تاسف خورد از این همه بی عدالتی واقعا اجرا تعرفه گذاری انقد سخته که باید بیش از هفت سال به تعویق بیوفته . نه .. اینطور نیست موضوع اینجاست که پرستار حامی نداره .. چرا اجرا قانون برای پزشک ها اینطور نیست و هر خواسته پزشکا سریعا اجرایی میشه ..ما پرستارا خواهان عدالتیم .
  • حامد ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    16 0
    پرستاری دیگه آگاه شده و قطعا با آگاهی کامل و با بصیرت جهت انتخاب افراد اصلح پای صندوق رای می ره و گول حرف و حدیث هارو دیگه نمی خوره
  • فریده ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    16 1
    دیگه دارن حالمو بهم میزنن چرا رسیدگی نمیکنن به اینهمه اعتراض! دیگه چجوری باید یهشون بفهمونیم حرفمونو!!!!!! این چه مملکتیه ما داریم!!!! دارن اینهمه بی عدالتی رو میبینن ولی هیچ کاری نمیکنن!آقای روحانی کلیدتون واسه کیا کلیده؟؟؟؟