چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 142362

سلامت نیوز:یک کارشناس پرستاری بخش مراقبت‌های ویژه با بیان اینکه استفاده از روش‌های غیر دارویی در کنترل درد بیماران دچار سوختگی اهمیت بسزایی دارد، گفت: درد سوختگی به عنوان یکی از شدیدترین و مداوم‌ترین انواع درد حاد تلقی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان  نظام پرستاری، الهه کمالی با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از سوختگی در سراسر جهان یکی از ویران کننده‌ترین حوادث هستند، گفت: از جمله روش‌های غیر دارویی مورد مطالعه برای تسکین درد حین تعویض پانسمان بیماران سوختگی می‌توان به انحراف فکر، ارتباط درمانی، موسیقی درمانی، استفاده از پانسمان‌های بیولوژیک و سنتتیک، آرام سازی فکر، تکنیک‌های تنفسی و ماساژ اشاره کرد که باعث کاهش درد این بیماران می‌شود.

وی در ادامه افزود: استفاده از اقدامات درمانی غیر دارویی تسکین دهنده درد برای کنترل درد تعویض پانسمان بیماران دچار سوختگی علاوه بر کاهش مصرف داروهای مخدر و در نتیجه کاهش عوارض داروهای مخدر و افزایش اثر آنها، مقرون به صرفه است و نیز موجب رضایت بیشتر بیماران می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه روش‌های متنوعی برای کنترل درد این بیماران وجود دارد که شاید به تنهایی چندان موثر نیست، اما در کنار سایر روش‌های کنترل درد می‌تواند علاوه بر کاهش درد و رضایت بیمار، در پیشگیری از عوارض داروهای مسکن موثر باشد. بنابراین پرستاران می‌توانند در کنار سایر روش‌های تسکینی درد از این روش‌ها نیز استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha