چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 142396

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت:‌«اگر برای سفر به مناطق محلی و روستاها می‌روید، از خوردن شیر تازه دوشیده‌شده از دام یا بستنی و پنیر محلی و کال محصولات لبنی تازه خودداری کنید.»

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت:‌«اگر برای سفر به مناطق محلی و روستاها می‌روید، از خوردن شیر تازه دوشیده‌شده از دام یا بستنی و پنیر محلی و کال محصولات لبنی تازه خودداری کنید.»


دکتر لیلا آزادبخت در گفت‌وگو با سلامانه اظهار داشت: «صرفاً با این تصور که چون غذاهای روستایی طبیعی‌اند، پس سالم هم هستند به مصرف آن‌ها روی نیاورید چون ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر تب مالت قرار دهد.»


وی گفت: «توصیه می‌شود در طول سفر هم لبنیات کم‌چرب پاستوریزه استفاده کنید و به بهانه رفتن به شهرهای محلی به خوردن پنیر و ماست خامه‌ای و... هم روی نیاورید. اگر هم برای صرف صبحانه نان تهیه می‌کنید یادتان باشد که نان‌های سبوس‌دار بهتر از نان سفید است و استفاده از نان سنگک ارجحیت دارد.»


عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: «هنگام استفاده از غذاهای محلی یا برای یافتن رستوران‌های معتبر در شهرستان‌ها هم از افراد بومی راهنمایی بخواهید زیرا استفاده از غذاهای محلی نیاز به شناخت کیفیت آن دارد مثلاً اگر به استان‌های شمالی کشور سفر می‌کنید، هنگام خوردن ماهی و... از افراد بومی راهنمایی بخواهید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha