مدیر كل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: آموزش مسائل مسائل جنسی و بهداشت باروری به نوجوانان و جوانان كه گاهی بیان آن با ملاحظاتی رو به روست از طریق خانواده‌ها اثربخش‌تر است.

امیر امیرخانی امروز در كنگره ملی سلامت خانواده در سالن همایش‌های رازی تهران افزود: وزارت بهداشت از چند سال گذشته تداخلات حوزه سلامت را در چارچوب سلامت خانواده برنامه‌ریزی كرده است و بر این اساس ادارات سلامت بر اساس گروه سنی در وزارت بهداشت تشكیل شده‌اند.
وی ادامه داد: این ادارات شامل اداره سلامت نوزادان، اداره سلامت كودكان، اداره سلامت نوجوانان و جوانان، اداره سلامت میانسالان، اداره سلامت سالمندان و نیز به طور اختصاصی اداره سلامت مادران است.
به گزارش فارس امیرخانی گفت: به این ترتیب علاوه بر برنامه‌های سلامت جسمی، برنامه‌های سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی با توجه به گروه‌های سنی و به طور جداگانه تنظیم و عملیاتی می‌شود.
وی افزود: خانواده مهمترین ركن جامعه و بهترین مكان برای حفظ سلامت و آموزش اصول مراقبتی است، به خصوص در زمینه مسائل رفتاری كه بیان آن گاهی با ملاحظه انجام می‌شود، مانند آموزش مسائل جنسی، بهداشت باروری، رفتارهای پر خطر فردی، حقوق باروری كه می‌توان از طریق خانواده این مباحث را به طور اثربخش‌تر برای نوجوانان و جوانان بیان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha