پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲

قاتل خواهران دوقلوی جیرفتی صبح دیروز همراه پسری جوان که همزمان با این جنایت، دختری دیگر را به قتل رسانده بود، در ملأ‌عام به‌دار آویخته شد.

سلامت نیوز: قاتل خواهران دوقلوی جیرفتی صبح دیروز همراه پسری جوان که همزمان با این جنایت، دختری دیگر را به قتل رسانده بود، در ملأ‌عام به‌دار آویخته شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق،قاتل خواهران دوقلو که اصغر نام داشت، به خواستگاری یکی از این دختران ١٧ساله به نام فرشته رفت و جواب مثبت گرفت، اما سه‌ماه بعد فرشته از این ازدواج منصرف شد و رفتارهای ناشایست اصغر را به‌عنوان دلیل این تصمیمش اعلام کرد. بعد از آن اصغر برای گرفتن انتقام، فرشته و خواهر دوقلویش فرزانه را با خودرو وانت زیر گرفت و به قتل رساند. اصغر گمان می‌کرد فرزانه نظر خواهرش را برای ازدواج با او تغییر داده است.

متهم خیلی زود دستگیر شد. او در اعترافاتش گفت: «نقشه قتل را از پیش طراحی کردم و چون می‌دانستم دوخواهر ساعت‌هفت صبح به مدرسه می‌روند، با خودرو وانت برادرم در مسیرشان کمین کردم و هردو را زیر گرفتم برای اینکه شناسایی نشوم، چهره‌ام را پوشانده بودم. بعد از قتل به محل خلوتی رفتم، قصد داشتم خودکشی کنم به همین دلیل با چاقو ضرباتی به خودم زدم اما زنده ماندم.» به این پرونده به صورت فوق‌العاده رسیدگی و اصغر به درخواست اولیای‌دم مقتولان به قصاص محکوم شد.  قاتل دوم که سعید نام داشت نیز با انگیزه‌ای مشابه دست به جنایت زد و دختری ١٧ساله را به کام مرگ کشاند.

این دوجنایت در جیرفت بازتاب گسترده‌ای به همراه داشت به همین دلیل پرونده‌ها در دیوانعالی کشور نیز به صورت خارج از نوبت بررسی و قرار شد هر دوقاتل در ملأ‌عام مجازات شوند. این حکم صبح دیروز به اجرا درآمد.  مجید رستمی دادستان جیرفت در حاشیه اجرای حکم، قصاص را مایه حیات و یکی از احکام اسلامی دانست و افزود: این قصاص برای آن است که افراد بدانند اگر مرتکب جرمی شوند، مجازات می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha