عطسه کردن در زمانیکه مبتلا به سرماخوردگی شده اید امری طبیعی است و یا زمانی که حس بویایی شما به گونه ای تحریک شود. اما پزشکان انگلیسی معتقدند که زمانی که فرد در حال تفکر جنسی است و یا در وضعیت اوج لذت جنسی است نیزعطسه می کند.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،دکتر محمود بوتا جراح گوش و حلق و بینی در انگلستان می نویسد که یکی از همکاران وی بیماری داشته که مدعی بوده  به محض داشتن تفکر جنسی و شهوانی دچار عطسه غیر قابل کنترل می شده است. این مرد میانسال هیچ علائم دیگری در این رابطه نداشته است. با توجه به این ادعا دکتر بوتا و همکارانش تصمیم به انجام تحقیقی در این رابطه می گیرند.

 طبق تحقیقات این گروه عده ای از جامعه مورد تحقیق دقیقا چنین حالتی را بعد از تفکر جنسی و یا تجربه اوج لذت جنسی  معترف شدند. سال ها قبل در قرن 19 در مورد افرادی که درست بعد از شور جنسی دچار عطسه می کردند نیز گزارش شده بود، اما دلیل معتبری برای این پدیده وجود نداشت.

 هم اکنون نیز تحقیقات دکتر بوتا دلیل واقعی این امر را مشخص نکرده ولی بعضی محققان معتقدند که شاید تفکر جنسی و یا لذت جنسی سیستم عصبی نیمه خودآگاه فرد را تحریک می کند که نتیجه آن عطسه می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha