پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: بهبود رفاه معلم یک سیاست جدی است و باید با اقدامات رفاهی در مسیر افزایش انگیزه و ارتقای شایستگی های حرفه ای معلمان قدم برداریم.

سلامت نیوز: وزیر آموزش و پرورش گفت: بهبود رفاه معلم یک سیاست جدی است و باید با اقدامات رفاهی در مسیر افزایش انگیزه و ارتقای شایستگی های حرفه ای معلمان قدم برداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، علی اصغر فانی در آخرین نشست امسال خود با مدیران ستادی وزارتخانه درباره برنامه های 94 آموزش و پرورش گفت: این برنامه ها باید مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین، نقشه جامع علمی کشور، برنامه پنجم توسعه و برنامه های دولت تدبیر و امید و برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی باشد. البته در سال 93 سیاست های پنج گانه وزارت آغاز و تعدادی از آنها به نتایج خوبی رسید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که سیاست های پنج گانه راهگشای برخی مشکلات آموزش و پرورش بود، به اجرای موفقیت‌آمیز طرح ساماندهی نیروی انسانی پرداخت و تصریح کرد: علی رغم  همه فشارهای جانبی و تگناهای مالی اجرای خوب این سیاست  به کمک آموزش و پرورش آمد.

وی با بیان این که سال 93 ازجهت اعتبارات بر آموزش وپرورش سخت گذشت ، افزود: امیدوارم با برنامه ریزی و افزایش بودجه این وزارتخانه سال 94 را بهتر از سال گذشته آغاز کند.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان این که رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش کیفیت بخشی است ، زیرا موضوع اصلی در آموزش و پرورش دانش آموزان هستند افزود: همه برنامه ها و طرح ها باید در خدمت کیفیت بخشی با شرایط تحصیلی و پرورشی  و آموزشی دانش آموزان باشد .

فانی با اشاره به برنامه های آموزشی و پرورشی در سال 94 عنوان کرد: اجرایی کردن سند تحول، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریت و برنامه ریزی کشور ،ارتقای رهبری و مدیریت،  بهبود مدیریت منابع مالی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در سال جدید است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش اصلی و محوری معلمان در موفقیت برنامه های وزارت آموزش و پرورش گفت: متن، اساس  و محور دستگاه تعلیم و تربیت  معلم است و همه برنامه ها و طرح ها و تغییرات باید در خدمت معلم و دانش آموز باشد.

فانی ادامه داد: بهبود رفاه معلم یک سیاست جدی است و باید با اقدامات رفاهی در مسیر افزایش انگیزه و ارتقای شایستگی های حرفه ای معلمان قدم برداریم.

وزیرآموزش و پرورش با  تاکید بر مدیریت منابع  انسانی و مالی در این وزارتخانه گفت:  در دیر باز درد مزمن و تاریخی آموزش و پرورش عدم مدیریت منابع بوده است و باید پذیرفت یکی از مشکلات آموزش و پرورش ریخت و پاش منابع است. بنابراین باید ترتیبی اتخاذ کرد تا همزمان با جذب منابع جدید  از ظرفیت های موجود هم به خوبی استفاده کرد.

وی بر بازسازی و بهسازی بدنه کارشناسی ستاد وزارت تاکید کرد و گفت : یکی از مطالبات  رهبر معظم انقلاب چالاکی و سبکی آموزش و پرورش  است و در همین راستا ستاد وزارت آموزش و پرورش باید به بهسازی و بازسازی بدنه کارشناسی به عنوان یک  ضرورت جدی نگاه کند.

   
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha