خطر تداخلات دارویی در بزرگسالان بیشتر از سایرین است

۱۳۸۷/۱۰/۰۷ - ۱۳:۲۸ - کد خبر: 14249
خطر تداخلات دارویی در بزرگسالان بیشتر از سایرین است

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،این حقیقت تنها مربوط به مردم امریکا نیست، مسلما طبقه بزرگسال جوامع مختلف دنیا نیز به همین نسبت از انواع داروها برای پیشگیری و یا حتی درمان بیماری ها استفاده می کنند.

متاسفانه مردم تصور می کنند که مصرف مکمل هایی که تجویزی نیست ، خطر کمتری دارد، در حالیکه این ادعا چندان صحیح نیست. به خصوص زمانی که این دسته از داروها با داروهای تجویزی به طور همزمان مصرف شود. از جمله داروهایی که به طور مرتب توسط بزرگسالان و عده کثیری از آنها استفاده می شود، آسپیرین ، لیپیتور و داروهای تیروئید می باشد. از مکمل ها نیز مولتی ویتامین، کلسیم، ویتامین C,E ، ویتامین های گروه B، پتاسیم، فولیک اسید، اسید چرب امگا 3 و ... را می توان نام برد. یکی از داروهایی که به نظر می رسد به طور گسترده ای با داروهای دیگر تداخل خطرناکی را به وجود آورد، داروی وارفارینWarfarin یا Coumadin می باشد، که برای جلوگیری از لخته خون تجویز می شود.

به عنوان مثال:

مصرف همزمان وارفارین و آسپیرین باعث خونریزی می شود.
مصرف همزمان وارفارین و داروی استاتین زوکور statin drug zocor باعث خونریزی می شود.
مصرف همزمان پتاسیم و داروهای فشار خون پرینیویل Prinivil باعث افزایش سطح پتاسیم خون می شود.
مصرف همزمان نیاسین و لیپیتور باعث اختلالات ماهیچه ای می شود.

بنابراین لازم است که هنگام مراجعه به پزشک ، لیست کامل انواع داروهای تجویزی، غیر تجویزی و مکمل های غذایی را نشان دهید تا تجویز دارو ها با احتمال تداخل کمتری صورت گیرد.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
1.88315s, 19q