سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از آغاز بارندگی و تداوم آن تا پایان روز دوشنبه خبرداد.

 

احد وظیفه درگفت وگو با ایسنا، درخصوص وضیت جوی کشور با بیان اینکه با نزدیک شدن سامانه بارشی جدیدی از شنبه شب، بارش باران در نواحی جنوب غرب و غرب کشور آغاز می شود، افزود: در روز یکشنبه بارندگی در مناطق فوق افزایش می یابد و علاوه بر این بارش مناطق شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز، سواحل شمالی، شمال شرق و مرکز را نیز در بر می گیرد که در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش به صورت برف خواهد بود.

 

وی همچنین افزود: در این شرایط خلیچ فارس در روزهای یکشنبه ودوشنبه به سبب وزش باد شدید طوفانی پیش بینی می شود.

 

وظیفه ادامه داد: از اواخر یکشنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور خاتمه می یابد و وزش باد در این روز در برخی ساعات شدید می باشد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در روز دوشنبه بارش ها محدود به مناطقی از جنوب، شمال شرق وشرق کشور می گردد، ادامه داد: وزش باد نیز در این مناطق شدید می شود اما در روز سه شنبه هوا در غالب مناطق کشور آرام می باشد.

 

وی با بیان اینکه آسمان تهران در روز یکشنبه ابری همراه با بارش باران و گاهی وزش باد و بارش برف در ارتفاعات است، عنوان کرد: حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز 11 و 17 درجه سانتی گراد می باشد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درهمین زمینه گفت: آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه ابری همراه با بارش باران در ارتفاعات است که به تدریج از شدت تراکم ابرها کاسته می شود. همچنین حداقل و حداکثر دمای تهران دراین روز 9 و 15 درجه سانتی گراد است.

 

براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور با توجه به ورود سامانه بارشی فعال از اواخر روز شنبه از غرب و جنوب غرب پیش بینی می شود که از اواخرروز شنبه در استان های کهکیلویه و بویر احمد و جنوب کرمانشاه و شمال ایلام و شمال خوزستان بارش شدید باران رخ دهد.

 

همچنین در روز یکشنبه بارش شدید در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان و چهارمحال و بختیاری همراه با بارش برف در ارتفاعات رخ می‌دهد و استان های کهگیلوه بویر احمد و جنوب استان فارس نیز شاهد بارش شدید باران خواهد بود و از بعد از ظهر روز یکشنبه نیز ارتفاعات شرقی و مرکزی رشته کوه البرز با بارش برف همراه خواهد بود.

 

براساس این اطلاعیه برای روز دوشنبه نیز بارش برف و باران در خراسان شمالی و شمال شرق خراسان رضوی رخ خواهد داد.

 

درهمین زمینه احد وظیفه اظهارکرد: روز یکشنبه و دوشنبه به سبب وزش باد شدید دریای خزر و روز دوشنبه خلیج فارس مواج و توفانی می شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور بااشاره به پیش بینی رگبار و رعدوبرق در مناطق یاد شده در جنوب و جنوب غرب کشور، ادامه داد: احتمال آب گرفتگی معابر و مسیل‌ها در برخی نقاط وجود دارد و همچنین با توجه به انتظار بارش برف، لغزندگی جادهای کوهستانی در ارتفاعات شرقی و مرکزی البرز می تواند سبب اختلال در تردد در روز دوشنبه شود. بنابراین توصیه می شود اقدامات لازم برای پیش گیری از آسیبهای احتمالی به عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha