یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 142523

مدیرنظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در خصوص خریداری نان‌برنجی از دستفروشان که با قیمت ارزان عرضه می‌شود، هشدار داد.

نان‌برنجی اصل کرمانشاه را ارزان نخرید!

سلامت نیوز: مدیرنظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در خصوص خریداری نان‌برنجی از دستفروشان که با قیمت ارزان عرضه می‌شود، هشدار داد.

سید‌محمود میرمعینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن ایام سال نو و افزایش عرضه نان‌برنجی توسط دستفروشان، در خصوص خرید نان ‌برنجی از این افراد هشدار داد و اظهار کرد: متاسفانه در بسته‌های نان برنجی غیربهداشتی که با قیمت بسیار ارزان عرضه می‌شوند از رنگ‌های چینی که بسیار خطرناک بوده به جای زعفران استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: ورود این رنگ‌ها به بدن موجب عوارض بسیار از جمله حساسیت‌های پوستی، مسمومیت‌های حاد، اسهال و استفراق شده و در کودکان نیز علاوه بر این‌ها عارضه بیش‌فعالی را به دنبال دارد.

مدیر نظارت بر مواد‌غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: همچنین در این نوع نان‌برنجی‌ها از آرد برنج با کیفیت بسیار پایین و نیز روغن‌نباتی نامناسب به جای روغن‌حیوانی استفاده شده و اغلب آنها در کارگاه‌های بدون نام و نشان و به شیوه غیربهداشتی تولید می‌شوند.

وی اظهار کرد: متاسفانه با نمونه‌برداری از این نوع نان‌برنجی‌ها انواع میکروب‌ها از جمله "سالمونلا" در آن شناسایی شده است.

میرمعینی در همین راستا تاکید کرد: افراد حتمان نان‌برنجی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرده و به شناسه بهداشتی، تاریخ تولید و انقضاء مندرج بر روی بسته آن توجه کنند.

وی اظهار کرد: در حال‌حاضر تمام کارگاه‌ها و فروشگاه‌های مجاز عرضه نان‌برنجی به‌صورت هفتگی نظارت شده و در ایام‌ عید نیز نظارت‌ بر روی این مراکز بیشتر می‌شود.

میرمعینی افزود: قطعا در صورت وجود هر مشکلی در اینگونه نان‌برنجی‌ها می‌توان آن مشکل را از فروشگاه مربوطه پیگیری کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha