علی رغم تقاضاهای مکرر جامعه هموفیلی ایران هنوز روز جهانی هموفیلی در تقویم رسمی کشور گنجانده نشده است که این مسئله مایه تاسف است.

احمد قویدل در گفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: رسمیت این مناسبت بین المللی  در كشور ما كه دولتش جایگاه رفیعی در رابطه با حمایت از بیماران هموفیلی به نسبت درآمد ناخالص كشور دارد می تواند به انعكاس این خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی ایران  در حوزه بین المللی كمك شایان توچه ای بنماید.
وی بیان داشت: با نزدیک شدن به روز جهانی هموفیلی که هر ساله هفده آوریل همزمان با سی ام تا سی و یکم فروردین ماه درکشور برگزاری می شود سمیناری به این منظور در اصفهان برپا می شود که امیدواریم  امتیاز باز آموزی این سمینار را از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دریافت کنیم.
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران خاطرنشان کرد: به منظور روز جهانی هموفیلی و برپایی سمینار، مارك اسكینر رئیس آمریكایی فدراسیون جهانی هموفیلی برای ملاقات با رئیس جمهور و وزیر بهداشت ایران در بیست و هشتم فروردین ماه سال هشتاد و هشت ابراز علاقه مندی کرد که این امر برای جامعه هموفیلی ایران امیدوار کننده است.
وی این ملاقات را فرصتی برای استحكام پیوندهای كانون های هموفیلی با جامعه علمی هموفیلی جهانی اعلام کرد و.تصریح نمود: پیام تشكر اخیر مارك اسكینر خطاب به رئیس جمهور ایران در رابطه با تامین انسان دوستانه  دسترسی بیماران هموفیلی پناهنده افغانی و تامین رایگان داروهای بیماران هموفیلی ایرانی در سطح 2 برابر حداقل استاندارد های جهانی است که  ازجمله ا نگیزه های مهم اسكینر برای ملاقات با مسئولین عالی رتبه ایرانی ذکرشده است.
قویدل اظهارداشت:  در صورت تحقق این ملاقات ها نگرانی جامعه هموفیلی جهانی از مشكلات جدی بیماران هموفیلی فلسطینی ساكن در نوار غزه و ضرورت ارسال كمك های دارویی از دیگر كشورها به این منطقه نیز منعكس خواهد شد .
وی گفت: رئیس سازمان انتقال خون کشور فارغ از چالش های قضایی فی مابین این سازمان و بیماران كه اساسا به دوره مدیریت ایشان ارتباطی ندارد به عنوان سخنران مراسم افتتاحیه این سمینار شرکت خواهد کرد.
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران تصریح کرد: امیدواریم كه با مدیریت این چالش ده ساله توسط مقامات عالی رتبه كشور روابط كانون و سازمان انتقال خون ایران كه از سازمانهای اصلی خدمتگزار به جامعه هموفیلی و دیگر نیازمندان به خون است به جایگاه شایسته سالهای قبل بازگردد. 
وی ادامه داد: بررسی پروتكلهای درمانی بیماران با اختلالات انعقادی در كشورهای در حال توسعه ، مشكلات ناقلین هموفیلی و امر پیشگیری از تولد هموفیلی ، بررسی تخصصی مشكلات زنان با اختلالات انعقادی و بررسی درمان بیماران با مشكل مهار كننده از جمله محورهای این سمیناراست.
قویدل بیان کرد:  در این سمینار متخصصین برجسته و به نامی از كشورهای ایران، آمریكا، كانادا، انگلستان، ایرلند، فرانسه و آلمان دستاوردهای عملی خود را ارائه خواهند کردو نمایند گان كانونهای هموفیلی منطقه مدیترانه شرقی (كشورهای آفریقایی و خاورمیانه) و آسیای میانه كه پزشكان و كارشناسان حوزه هموفیلی این كشورها، با هدف تبادل تجربیات و دستارودها، آنان را همراهی می کنند از دیگر شركت كنندگان خارجی این رویداد بین المللی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha