دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی نوروز، 21 مارس 2015 برابر با 1 فروردین 1394گفت گرامی داشت سالانه نوروز فرصتی استثنایی برای مردم است تا با ملحق شدن به یکدیگر تنوع فرهنگی، گفتگو و احترام متقابل را جشن بگیرند.

نوروز فرصتی استثنایی برای جشن گرفتن تنوع فرهنگی، گفتگو و احترام متقابل

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی نوروز، 21 مارس 2015 برابر با 1 فروردین 1394گفت گرامی داشت سالانه نوروز فرصتی استثنایی برای مردم است تا با ملحق شدن به یکدیگر تنوع فرهنگی، گفتگو و احترام متقابل را جشن بگیرند.

 

متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

 

گرامی داشت سالانه نوروز فرصتی استثنایی برای مردم است تا با ملحق شدن به یکدیگر تنوع فرهنگی، گفتگو و احترام متقابل را جشن بگیرند. نوروز لحظه اتحاد و همبستگی در درون و درمیان جوامع است که تمام این موارد در زمان درگیری و تفرقه اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

 

نوروز امسال معنای ویژه ای دارد زیرا سازمان ملل متحد تلاش می نماید تصویر نوینی از آینده پایدارارائه دهد و توافق اقلیمی جهانی مفیدی تصویب نماید.  این اولویت ها برای 2015 در راستای جوهره نوروز است که هماهنگی با طبیعت و تمامی مردم برای پرورش همکاری جهت صلح پایدار را ترویج می کند.

 

این مراسم باستانی سال نو هم زمان است با آغاز بهار، که موجب تجلی سنت ها، مراسم و جشن های پربار در جوامع غربی، مرکزی و جنوبی آسیا تا قفقاز، بالکان و سایر مناطق    می شود. نوروز در متن "فهرست منتخب میراث فرهنگی غیر ملموس بشریت"، ذیل "کنوانسیون یونسکو برای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس" ثبت  گردیده است.

 

اینجانب جشن هایی سرشار از شادی و صلح برای همه آرزو دارم. امید است جوهره نوروزدرسراسر سال زنده بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha