شنبه ۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 14256

شاید خواب کافی در شب تنها نیاز شریانها باشد. مطالعات نشان می دهد که افراد میانسالی که بیش از 8 ساعت در شب می خوابند، شریانهای پاکتری از نظر رسوبات دارند.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز، علت این ارتباط  هنوز به درستی مشخص نشده است. این یافته حاصل مطالعه 495 شرکت کننده با محدوده سنی بین 35 تا 47 سال است که عادت خواب آنها بررسی شده و از طریق سی تی اسکن سختی شریانهای آنها مورد مطالعه واقع شده است. رسوبات کلسیم باعث سخت شدن شریانها و بروز بیماریهای قلبی می شود. زمانی که این مطالعه شروع شد، هیچ یک از شرکت کنندگان رسوبات شریانی نداشتند ولی بعد از 5 سال 61 نفر از آنها(12.3 % ) از آنها دچار رسوبات شریانی شده بودند.

محققان دریافتند که یک ساعت استراحت بیشتر در شب سختی شریانها را یک سوم کاهش می دهد. بنابر این لازم است که آنچه خواب راحت را تحت شعاع قرار می دهد نظیر استرس و... را مورد بررسی قرار داد و از آنها اجتناب کرد.

میزان متوسط خواب در شب برای هر نفر باید بین 7 تا 8 ساعت باشد که البته کمتر از این مقدار می تواند سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهد. بهترین پیشنهاد متخصصان برای داشتن چنین زمان خوابی این است که هر شب در ساعت معین به بستر روید و در ساعت معین از خواب بیدار شوید. از استرس دوری کنید و مصرف کافئین و الکل را قطع کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha