دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 142579

سلامت نیوز:مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آتی را تشریح کرد.
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، در ابن‌باره گفت:‌ بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، سامانه بارشی که طی چند روز اخیر در کشور فعال بوده امروز با انتقال به شرق، در نواحی شمال شرق، شرق، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز فعال خواهد بود.
وی با بیان اینکه این سامانه موجب بارش برف و باران در برخی نقاط خواهد شد، گفت: در نواحی کوهستانی و سردسیر شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز شرقی بارش‌ها عمدتا به صورت برف خواهد بود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سامانه از اواخر امروز از شرق کشور خارج می‌شود، گفت: همچنین طی امروز وزش باد شدید در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه های البرز پیش‌بینی می‌شود و خلیچ فارس و دریای خزر نیز مواج خواهند بود.
به گفته وظیفه، از بعد از ظهر روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی غرب و شمال غرب را تحت تاثیر قرار خواهد داد که این سامانه سبب بارش در نیمه غربی کشور و به تدریج دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی زاگرس خواهد شد.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین درباره آخرین پیش‌بینی‌ها درباره وضعیت هوای پایتخت در روز سه‌شنبه گفت: آسمان تهران در این روز صاف همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دما در این استان نیز به ترتیب 17 و شش درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.
وی همچنین درخصوص وضعیت هوای دو استان گیلان و مازندران نیز گفت: آسمان مازندران صاف همراه با وزش باد و در اواخر وقت کمی ابری پیش‌بینی شده است و استان گیلان نیز با وضعیتی مشابه دارای آسمانی صاف، در اواخر وقت نیمه ابری و همراه با بارش پراکنده گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha