معاون رئیس جمهور در صفحه شخصی خود از بازدید نوروزی اش با محیط بانان پناهگاه حیات وحش حیدری خبر داد

بازدید نوروزی معصومه ابتکار از محیط بانان + عکس

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهور در صفحه شخصی خود از بازدید نوروزی اش با محیط بانان پناهگاه حیات وحش حیدری خبر داد  

 

به گزارش سلامت نیوز متن نوشته به این شرح است : دومین روز سال نو از مشهد به روستایی در نزدیکی نیشابور به نام دیزبادبالا رفتم؛ به همراه همکاران و اعضای خانواده. این روستا ویژگی های خاصی دارد. اولا همه اهالی آن باسواد هستند و بعد اینکه بسیار نسبت به طبیعت مهربان و برای حفظ آن فعال و از مصادیق بارز مشارکت مردمی به حساب می آیند. به طوری که خود اهالی چند نفری را برای حراست از طبیعت استخدام کرده اند. لازم دیدم ضمن ملاقات با اعضای شورای اسلامی و اهالی این روستا و بازدید از اقدامات ترویجی و آموزشی انجام شده در تفکیک زباله، بازیافت ؛ حفظ وتوسعه فضای سبز روستا ؛ احداث برج کبوتر خانه و به ویژه از تشکیل اولین یگان مردمی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی کشور تشکر کنم. این یگان در واقع محیط یارانی هستند که از طریق اهالی روستا برای یاری طبیعت استخدام شده اند. 
همکاران توضیح دادند که روستای دیزبادبالا در ضلع جنوب شرقی منطقه حفاظت شده بینالود واقع شده و از لحاظ ارتفاع بالاترین روستای نیشابور در رشته کوه زیبای بینالود است. همچنین بهترین گیلاس اورگانیک در این روستا تولید و به کشورهای مختلف صادر می شود.
همین طور دیروز با محیط بان پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور دور هم نشستیم و از مشکلات و کمبودها و نیز اهداف و آرمان ها گفتیم. محیطبانان فداکاری که حاصل کارشان وجود یکی از بهترین مناطق حفاظت شده کشور است. به دیدار گله های قوچ و میش و تدابیر مختلف حفاظتی برای این منطقه که گواه این تلاش هاست هم رفتیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha