سه‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

کارشناس مسوول واحد بهداشت دهان و دندان شبکه شهرری گفت: استفاده بیش ازاندازه شیرینی و شکلات در همه به خصوص در بین کودکان نه تنها سلامت انسان را تهدید می کند بلکه موجب آسیب رساندن جدی به دهان و دندان می شود.

سلامت نیوز:کارشناس مسوول واحد بهداشت دهان و دندان شبکه شهرری گفت: استفاده بیش ازاندازه شیرینی و شکلات در همه به خصوص در بین کودکان نه تنها سلامت انسان را تهدید می کند بلکه موجب آسیب رساندن جدی به دهان و دندان می شود.

دکترعبدالله عیوضی در گفت و گو با ایرنا ضمن توجه دادن بیشتر هموطنان در رعایت بهداشت دهان و دندان بویژه در ایام نوروز با اشاره به نوع مواد مصرفی در ایام عید که بیشتر شامل مواد قندی و شیرینی ها است، توصیه کرد: استفاده بیش ازاندازه شیرینی و شکلات در بین شهروندان به ویژه کودکان می تواند سلامت دندان ها را تهدید کند به همین دلیل باید به بهداشت دهان و دندان در این ایام توجه بیشتری کرد. 

وی مراقبت از تغذیه کودکان را بسیار مهم برشمرد وافزود: والدین با نظارت مستقیم بر تغذیه کودک و نوع تنقلاتی را که فرزندان در این ایام بیشتر می خوردند را بیشتر از سایر ایام سال کنترل کنند. 

کارشناس مسوول شبکه بهداشت شهرستان ری تصریح کرد: دید و بازدید ، سفر و خستگی از عواملی است که می تواند سبب سستی و تنبلی بچه ها در مسواک زدن و استفاده از نخ دندان شود که مدیریت این مساله برعهده والدین است. 

دکترعیوضی به والدین توصیه کرد در مسواک زدن فرزندان خود به خصوص کودکان زیر شش سال را یاری کنند چرا که کودکان در سنین پایین قادر نیستند درست مسواک بزنند و بهتر است در این سنین پدر و مادر دندان های فرزندان را مسواک کنند یا اینکه استفاده از نخ دندان را به آنان آموزش دهند تا دندان های آنها دچار مشکل نشود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha