سازمان ملل می گوید استفاده نادرست از داروهای نسخه ای به زودی از سوءاستفاده از مواد مخدر پیشی می گیرد .

اخطار سازمان ملل نسبت به داروهای تقلبی مرگبار


به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، سازمان ملل در گزارشی گفته است که داروهای نسخه ای تقلبی بازارهای کشورهای در حال توسعه را پر کرده که گاه عواقب مرگبار به دنبال دارد.
در این گزارش همچنین آمده است که اعتیاد به مواد افیونی (تریاک و مشتقات آن) اکنون در ایران بیش از هر کشور دیگری در جهان رایج است که دلیل عمده آن نزدیکی به مرکز تولید آن یعنی افغانستان است.

گزارش هیات کنترل بین المللی مواد مخدر می گوید که تا 50 درصد داروها در بازارهای دارویی کشورهای در حال توسعه تقلبی است.

این گزارش همچنین می گوید که استفاده نادرست (استفاده به عنوان ماده مخدر) از داروهای نسخه ای به زودی از استفاده سوء از مواد مخدر غیرقانونی در جهان پیشی می گیرد.

این هیات گفت که دولت ها باید قوانین کنونی را به طور جدی اجرا کنند و قوانین تازه ای را در مورد فروش اینترنتی دارو وضع کنند.

این گزارش گفت که بازار داروهای تقلبی به سرعت در حال گسترش است و افزود که "بیماران را در معرض خطرات جدی بهداشتی .... و در مواردی مرگبار قرار می دهد."

فیلیپ امافو، رئیس هیات، گفت: "دستاوردهای سال های گذشته در کنترل مواد مخدر در جهان ممکن است در اثر این تحول بدیمن به طور جدی تضعیف شود."

او افزود داروهای تقلبی "به جاری شفا دادن ممکن است جان مردم را بگیرد."

گزارش گفت که سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی باید در مقابله با داروهای تقلبی و قاچاقچیان آنها به آن دسته از کشورهای عضو که امکانات کافی ندارند کمک کنند.

این هیات مستقر در وین همچنین گفت که سوءاستفاده از داروهای نسخه ای در اروپا، آفریقا و جنوب آسیا از اعتیاد به هروئین، کوکائین و اکستسی فراتر رفته است.

بنابه این گزارش در آمریکا تنها حشیش است که سوءاستفاده از آن از سوءاستفاده از داروهای نسخه ای پیشی می گیرد.

آقای امافو گفت که آمارهای دقیق در مورد سوءاستفاده از داروهای نسخه ای به سختی به دست می آید زیرا بسیاری از کشورها نمی دانند کدام داروها مورد سوءاستفاده قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha