معاون سلامت وزارت بهداشت، از نیروی انتظامی و قوّه قضائیه خواست با دلّالان سلامت که در کمین بیماران خارجی هستند، برخورد قانونی کند.

 دکتر سید حسن امامی رضوی،‌ در حاشیه برگزاری "نمایشگاه بین المللی صنعت بیمارستان" در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ برخورد قانونی با این افراد در حیطه وظایف "وزارت بهداشت" نیست.

امامی رضوی افزود: در هر شغلی تخلفاتی صورت می گیرد که در گردشگری سلامت نیز ممکن است این تخلفات وجود داشته باشد که این موضوع، مورد تائید "وزارت بهداشت" نیست و ورود بیماران خارجی باید از مبادی قانونی و رسمی، از جمله شرکت های مجری گردشگری سلامت انجام شود.

معاون وزیر بهداشت، با بیان اینکه "برای گردشگری سلامت خلاء قانونی نداریم"، به تشکیل کارگروهی متشکّل از سازمان گردشگری، وزارت بهداشت و برخی شرکت های مجری گردشگری سلامت اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، امامی رضوی ادامه داد: قرار است برای شرکت هایی که می خواهند به حالت واسطه ای این کار را انجام دهند، اساسنامه ای تدوین شود که هنوز این بخش انجام نشده، اما بحث گردشگری سلامت و ارائه خدمات توسط بیمارستان ها، در حال انجام است.

یک کارشناس گردشگری سلامت نیز پیش تر در خصوص فعالیت دلّالان سلامت که در کمین بیماران خارجی هستند و آنها را مورد سوء استفاده قرار می دهند، هشدار داده بود.

‌دلّالان در فرودگاه های کشور، از جمله در فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران، در کمین بیماران خارجی هستند و از بی اطلّاعی آنها سوء استفاده می کنند.

تعدادی از بیماران خارجی نیز بدون آگاهی از وجود شرکت های رسمی و قانونی که در زمینه گردشگری پزشکی و توریسم سلامت فعّال هستند، برای درمان خود به ایران سفر می کنند که در فرودگاه ها به دام این دلّالان می افتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha