چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸
کد خبر: 142625

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) کشتار و نقض حقوق کودکان و وضعیت رفاهی آن ها را در یمن نگران کننده خواند.

سلامت نیوز: صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) کشتار و نقض حقوق کودکان و وضعیت رفاهی آن ها را در یمن نگران کننده خواند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد در نشست خبری روز سه شنبه خود در ژنو با ارائه آمار سازمان ملل افزایش 40 درصدی تلفات جانی و مجروحین در سال 2014 و افزایش 100 درصدی حملات به مدارس و بیمارستان ها را نگران کننده عنوان کرد.

به استناد آمار یونیسف، یمن همچنان بعد از افغانستان با 47درصد سوءتغذیه در کودکان جزء فقیرترین کشور های جهان محسوب می شود.

بولیراک سخنگوی یونیسف در این رابطه گفت، کودکان یمنی با تهدیدهای بسیاری مواجه هستند.

وی مین گذاری،حمله هواپیماهای بدون سرنشین،حملات انتحاری و خشونت های جنسی را از جمله شایع ترین خطرات رو به رشد در برابر کودکان یمن برشمرد.

وی از کلیه گروه های درگیر خواست ضمن خویشتن داری، مدارس، بیمارستان ها و اهداف غیرنظامی را از آتش درگیری ها مصون نگه دارند.

سازمان ملل وضعیت اقتصادی مردم یمن را تحت تاثیر بحران اخیر بسیار آسیب پذیر خواند. قطع کمک های صندوق رفاه اجتماعی دولت از اوایل سال میلادی جاری باعث شده 35 درصد جمعیت یمن که با این کمک ها امرار معاش می کردند تحت بدترین شرایط ، بدون حمایت مالی گرفتار بمانند.

حدود 200 هزارکودک در تحت تاثیر مستقیم از بحران اخیر و یا بسته شدن مدارس از این بحران دچار آسیب های جدی شده اند.

یونیسف به علت نا توانایی مالی دولت یمن در پرداخت هزینه واکسن کودکان، مسوولیت پرداخت مخارج واکسن کودکان را تقبل کرده است.

این نهاد برای تامین هزینه های کودکان و مادران در سال 2015 میلادی نیازمند 60 میلیون دلار اعتبار مالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha