چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 142633

اغراق نیست اگر بگوییم لوازم آرایشی یکی از محبوب‌ترین کالاها میان زنان است. اما این لوازم آرایشی دوست داشتنی چه عوارضی و آسیب‌هایی می‌تواند به دنبال داشته باشد؟

استفاده از لوازم آرایش موجب یائسگی زودهنگام می‌شود!

سلامت نیوز: اغراق نیست اگر بگوییم لوازم آرایشی یکی از محبوب‌ترین کالاها میان زنان است. اما این لوازم آرایشی دوست داشتنی چه عوارضی و آسیب‌هایی می‌تواند به دنبال داشته باشد؟


به گزارش سلامانه به نقل از foxnews، زنانی که بیش از حد به استفاده از لوازم آرایشی علاقه دارند در واقع خودشان را در برابر حجم وسیعی مواد شیمیایی قرار می‌دهند. یکی از تبعات وارد شدن این حجم مواد شیمیایی به درون بدن زنان موجب تغییرات هورمونی بسیاری می‌شود از جمله اینکه به روند یائسه شدن آن‌ها سرعت می‌بخشد. بر آیت اساس زنانی که عموماً زیاد آرایش می‌کنند دو تا چهار سال زودتر از دیگران یائسه می‌شوند.


ارتباط میان مواد شیمیایی و زمان یائسگی به تأثیر موادی از این دست بر ضعیف شدن کارکرد تخمدان باز می‌گردد. لوازم آرایشی حاوی ماده‌ای هستند به نام فتالت که در پلاستیک، بسیاری از لوازم خانه و برخی محصولات مراقبت شخصی یافت می‌شود. این ماده اثر مستقیمی بر کاهش توان عملکردی تخمدان دارد و می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری از جمله: کاهش توان باروری، افزایش احتمال حملات قلبی، پوکی استخوان و بسیاری مشکلات دیگر به همراه داشت باشد.


هرچند کنترل کردن بسیاری از مواد شیمیایی و سمی که در طبیعت وجود دارد برای ما سخت و غیرممکن است، اما می‌توانیم با داشتن زندگی سالم از ورود غیرضروری برخی مواد به بدن خودمان جلوگیری کنیم. شاید به نظر شما یائسگی زودهنگام مشکل چندانی نباشد، ولی یائسگی پیش از موعد به‌شدت بر سلامتی و شرایط جسمانی زنان اثر می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha