چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 142637

محققان می‌گویند نوشیدن چای و آب‌پرتقال ریسک سرطان تخمدان را تا یک‌سوم کاهش می‌دهد.

سلامت نیوز: محققان می‌گویند نوشیدن چای و آب‌پرتقال ریسک سرطان تخمدان را تا یک‌سوم کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامانه و به نقل از Daily Mail سرطان تخمدان بیماری خاموشی است که تشخیص آن برای درمان زنان اغلب بسیار دیر اتفاق می‌افتد. حالا یک مطالعه بزرگ پس از 30 سال نشان می‌دهد ترکیبات موجود در چای و میوه‌های مرکبات مدافعان خوبی در برابر این بیماری ویرانگر هستند.


دانشمندان دانشگاه ایست آنجلیا پس از بررسی رژیم غذایی حدود 172 هزار زن 25 تا 55 ساله به مدت بیش از سه دهه دریافتند افرادی که از غذاهای سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند چای، سیب و مرکبات مصرف کرده بودند در معرض ریسک بسیار کمتری از رشد تومورهای تخمدان قرار داشتند. به‌طوری‌که این کاهش برای کسانی که چای نوشیده بودند تا 31 درصد (یک‌سوم) و در مورد آن‌هایی که مقادیر زیادی آب مرکبات به‌ویژه پرتقال نوشیده بودند یک‌پنجم (21 درصد) بود.


به گفته این محققان فلانوئیدها از توانایی حفاظت از بدن به شیوه‌های مختلف نظیر بهبود عملکرد رگ‌های خونی و جلوگیری از التهاب برخوردارند و منابع اصلی این ترکیبات شامل چای و مرکبات و آب میوه‌ها است. در حالی که دلایل و ریسک‌های سرطان تخمدان پیچیده است اما یک سبک زندگی سالم همراه با غذای مناسب و ورزش منظم می‌تواند این خطر را کاهش دهد.


سرطان تخمدان در زنان اغلب بسیار دیرتر از زمان تشکیل تومورها تشخیص داده می‌شود. همچنین لازم است زنان با پزشک خانواده خود در مورد پیشینه خانوادگی سرطان سینه یا تخمدان صحبت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha