چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: 142675

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ابری و در پاره‌ای نقاط بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

سلامت نیوز: مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ابری و در پاره‌ای نقاط بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی افزود: با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، طی امروز و فردا افزایش ابر، بارش باران گاهی با رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد در نیمه غربی کشور پیش بینی می شود که در مناطق کوهستانی شمال غرب و رشته کوه البرز بارش به صورت برف خواهد بود.

وی گفت: در روز جمعه این سامانه فعالیت خود را روی برخی از مناطق مرکزی، دامنه های مرکزی البرز، سواحل جنوبی دریای خزر ، جنوب و به تدریج نوار شرقی کشور خواهد داشت و بعد از شنبه از مناطق شرق و جنوب شرقی کشور خارج می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی در کشور است گفت: فردا در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، فارس و با شدت کمتر در استان‌های لرستان، گیلان، غرب مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب آذربایجان غربی، غرب کرمان، بوشهر، جنوب یزد و دامنه های البرز در استان‌های تهران و البرز بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این وضعیت در روز جمعه در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان و با شدت کمتر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و دامنه های البرز در استان‌های تهران و البرز پیش‌بینی می‌شود و از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به ویژه با توجه به بارش برف در جاده های کوهستانی رشته کوه البرز و استان‌های واقع در شمال غرب کشور، تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

به گفته وی، استان‌های اردبیل، کردستان و زنجان سردترین استان‌های کشور با کمینه دمای 2 درجه سانتیگراد زیر صفر و استان هرمزگان با بیشینه 20 درجه ساتیگراد بالای صفر خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران گفت: آسمان پایتخت فردا ابری همراه با بارش باران در ارتفاعات بارش برف و وزش باد با حداقل و حداکثر 5 و 12 پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان تهران در روز پنجشنبه ابری در بعضی ساعات بارش در ارتفاعات بارش برف و وزش باد و در اوایل شب کاهش ابر با حداقل و حداکثر 5 و 15 خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha