پنجشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
کد خبر: 142694

اغلب افراد موفقیت را یک نقطه خاص تصور می‌کنند و تا زمانی که به آن نرسیده‌اند، احساس شادی و آرامش ندارند در حالی که موفقیت یک روند است که در هر مرحله از آن می‌توانید احساسات خوبی را تجربه کنید، اما در رسیدن به نقطه‌ای که انتظارش را دارید، باید 5 اصل مهم را رعایت کنید. این نکته‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

بزرگراه موفقیت اینجاست

سلامت نیوز: اغلب افراد موفقیت را یک نقطه خاص تصور می‌کنند و تا زمانی که به آن نرسیده‌اند، احساس شادی و آرامش ندارند در حالی که موفقیت یک روند است که در هر مرحله از آن می‌توانید احساسات خوبی را تجربه کنید، اما در رسیدن به نقطه‌ای که انتظارش را دارید، باید 5 اصل مهم را رعایت کنید. این نکته‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

به احساسات خود بها دهید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه زندگی مثبت، زندگی عاقلانه و بر پایه اصول ایرادی ندارد اما اگر در لحظاتی از زندگی به احساسات خود گوش دهید، در رسیدن به نقطه‌ای که انتظارش را دارید، موفق‌تر عمل خواهید کرد. در این زمینه می‌توانید از کمک و راهنمایی افراد با تجربه و موفق نیز استفاده کنید اما وقتی نسبت به انجام کاری شور و اشتیاق پیدا کردید، دنبال آن را بگیرید و در انجام آن مصر باشید. پیدا کردن چیزی که شور و اشتیاق شما در آن نهفته باشد، یک شبه اتفاق نمی‌افتد. علاوه بر این، محدود به یک زمان خاص نیست. در طول مسیر باید انعطاف پذیر باشید و در کنار عقل و منطق به دنبال چیزی باشید که نسبت به آن اشتیاق وافری دارید. ممکن است در طول مسیر هدف شما تغییر کند و به سمت نقطه‌ای دیگر تغییر جهت دهد. در این شرایط سفت و سخت نباشید و با کمک افراد باتجربه مسیر درست خود را شناسایی کنید.

به دیگران خدمت کنید

موفقیت فقط رسیدن به اهداف و انتظاراتتان نیست. یادتان باشد که رسیدن به یک نقطه دلخواه و مسرت‌بخش وابسته به فراهم کردن یک محیط امن و سرشار از صلح است. شما فقط در محیط سالم و دوستانه می‌توانید با آرامش به اهداف خود برسید. وقتی هیچ حسادت و کینه‌ای بین شما و دیگران وجود نداشته باشد و در حد توانتان به دیگران خدمت کنید، کمک بزرگی به خود کرده‌اید و راحت‌تر به موفقیت دلخواهتان خواهید رسید. فراموش نکنید که موفقیت در خدمت به دیگران است.

ثابت‌قدم باشید

همه روزها روزهای خوبی نیستند و همه سال‌ها هم بر وفق مراد شما نمی‌گردد. همه ما در مسیر زندگی‌مان با روزهای تلخ و ناخوشایند روبرو شده‌ایم و گریزی از آنها نیست، اما اگر واقعا به چیزی که به‌عنوان هدف انتخاب کرده‌اید ایمان دارید، نباید تحت‌تاثیر اتفاقات و حوادث تلخ موقتی قرار بگیرید و اراده و انگیزه‌تان را یکباره از دست بدهید. به دنبال هدفی باشید که حتی در لحظات ناگوار نیز در درون شما خاموش نشود. وقتی مصرانه به دنبال چیزی باشید، هیچ اتفاقی نمی‌تواند شما را از مسیر موفقیتتان منحرف کند.

مراقب خودتان باشید

اینکه در زندگی هدفی را انتخاب و شبانه‌روز خودتان را درگیر آن کنید، کار درستی نیست. اگر لحظات زندگی‌تان را فقط با کار کردن و بدون استراحت سپری کنید، به‌تدریج دچار کسالت و روزمرگی خواهید شد و دیگر نمی‌توانید آن‌طور که باید، از زندگی‌تان لذت ببرید. فراموش نکنید موفقیت زمانی برایتان شیرین خواهد شد که جسم و روانتان در سلامت و آرامش کامل به سر ببرد. مراقب وضعیت جسمانی خود باشید و به‌دلیل رسیدن به هدفی خاص خودتان را قربانی نکنید. ورزش و تغذیه خوب را جزو اولویت‌های زندگی‌تان قرار دهید و همیشه به رعایت آن پایبند باشید.

موفقیتتان را جشن بگیرید

در راه رسیدن به اهدافتان، موفقیت‌های کوچکی به دست خواهید آورد که بهتر است آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. وقتی شادی‌تان را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، موفقیت‌های بزرگ‌تری در انتظارتان خواهد بود. در هر مرحله که هستید، پیشرفت‌های کوچکتان را با افراد نزدیکتان در میان بگذارید تا با این کار هم اعتماد به‌نفس خود را تقویت کنید و هم در دیگران شور و شوق قدم برداشتن ایجاد کنید. موفقیت درست مانند یک دانه بذر است. از زمانی که آن را می‌کارید و تا زمانی که دانه گیاهتان سبز می‌شود، هر مرحله از آن یک شادی و پیروزی بزرگی است که باید به خاطر آن خدا را شاکر باشید.

www.enterpreneur.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha