پنجشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 142715

مطالعات محققان کلینیک مایو در آمریکا نشان می دهد که کاهش عملکرد حافظه بر اثر افزایش سن، در مردان شدیدتر از زنان است.مشکلات حافظه با افزایش سن در مردان شدیدتر از زنان می شود.

مشکلات حافظه با افزایش سن در مردان شدیدتر از زنان می شود

سلامت نیوز: مطالعات محققان کلینیک مایو در آمریکا نشان می دهد که کاهش عملکرد حافظه بر اثر افزایش سن، در مردان شدیدتر از زنان است.مشکلات حافظه با افزایش سن در مردان شدیدتر از زنان می شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از هلث، این مطالعات نشان می دهد که مشکلات حافظه مرتبط با پیری، در مردان شدیدتر از زنان است و این موضوع هیچ ارتباطی با ژن مرتبط با آلزایمر (ژن APOE ε4 ) ندارد.

این تحقیقات بر روی 1246 داوطلب و با استفاده از تصویربرداری MRI و ارتباط این ژن با تجمع آمیلویید و بیماری آلزایمر انجام شده است. 
تمام این موارد نشان می دهد که حافظه مردان با افزایش سن، آسیب پذیر تر از حافظه زنان است؛ البته این موضع ارتباطی به بیماری آلزایمر ندارد.
بیماری پیش رونده آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می شود. این بیماری معمولا پس از 60 سالگی بوجود می آید ولی دلیل آن همیشه کهولت سن نیست و عوامل ژنتیکی، سکته مغزی و شوک عاطفی نیز می توانند منجر به این بیماری شود.
در آمریکا در هر 67 ثانیه، یک نفر به آلزایمر مبتلا می شود و در حال حاضر بیش از 5 میلیون نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند.
نتایج این تحقیقات در نشریه JAMA Neurology منتشر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha