پنجشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 142717

می خواهید از شوهرتان مرد دیگری بسازید؟!بعد از ازدواج تا كجا دست‌تان برای تغییر كردن و تغییر دادن شریك زندگی‌تان باز است یا اینكه از لحظه خشك شدن امضای‌تان در سند ازدواج، موظف به ایجاد چه تغییرهایی در رفتار و سبك زندگی‌تان هستید؟

سلامت نیوز: می خواهید از شوهرتان مرد دیگری بسازید؟!بعد از ازدواج تا كجا دست‌تان برای تغییر كردن و تغییر دادن شریك زندگی‌تان باز است یا اینكه از لحظه خشك شدن امضای‌تان در سند ازدواج، موظف به ایجاد چه تغییرهایی در رفتار و سبك زندگی‌تان هستید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز، روانشناس‌ها می‌گویند نمی‌شود از هیچ زن و مردی، انتظار ساكن بودن و تغییر نكردن را داشت، اما از نظر آنها بعضی تغییرات اگر اتفاق نیفتند پایه‌های زندگی را می‌لرزانند و بعضی دیگر ناگزیر به رخ دادن هستند. ما به شما خواهیم گفت كه كجا باید تغییر كنید و كجا باید خودتان بمانید.

نباید
از او مرد دیگری بسازید

اگر می‌خواهید زندگی‌تان دوام داشته باشد و تغییرات به رابطه شما آسیبی نزند، باید خیال تغییر در مورد اصل‌های اساسی كه به‌خاطرشان یكدیگر را انتخاب كرده‌اید را از سرتان بیرون كنید. اگر به‌خاطر پر تلاش بودن و اجتماعی بودن‌تان انتخاب شده باشید، احتمالا خانه‌نشینی و گوشه‌گیر شدن‌تان می‌تواند به رابطه شما آسیب بزند. اما تنها تغییر كردن‌های شما نیست كه می‌تواند گاهی خطرساز باشد. تلاش شما برای تغییر دادن شریك زندگی‌تان هم گاهی می‌تواند زندگی تان را به خطر بیندازد.
تصور نكنید مردی كه برای زندگی مشترك انتخاب می‌كنید، مثل مومی در دستان شماست و می‌توانید با خیال راحت بعد از ازدواج از او فرد دیگری بسازید. شما با همان مردی زندگی خواهید كرد كه حالا در مقابل‌تان است. پس اگر به انگیزه تغییر دادنش بله را گفته‌اید، برای‌تان متاسفیم.

نباید
كسانی كه خوش‌تان نمی‌آید را خط بزنید

از آدم‌های گوشه‌گیر خوش‌تان نمی‌آید و دوست دارید با آدم‌های اجتماعی و شاد رفت و آمد كنید؟ میانه‌ای با آدم‌های حساس ندارید و از كسانی كه گله می‌كنند فاصله می‌گیرید؟ برای‌تان خبر خوبی نداریم! شما بعد از امضا كردن قرارداد ازدواج‌تان، چاره‌ای جز ساختن یا حتی رك‌تر بگوییم، تحمل این آدم‌ها نخواهید داشت. تا قبل از ازدواج، می‌توانید گروه دوستانتان را با آزادی بیشتری انتخاب کنید و با هر كه نمی‌خواهید، قطع ارتباط كنید اما با شروع یك زندگی مشترك، دیگر نظر شما در مورد یك فرد، تنها عامل تعیین‌كننده نخواهد بود. شما وارد یك خانواده تازه می‌شوید و با دوستان و وابستگان همسرتان آشنا می‌شوید.
افرادی كه شاید همه‌شان را دوست نداشته باشید و از بودن در كنار تك تك‌شان لذت نبرید. اگر خواهر شوهری گوشه‌گیر و افسرده دارید، مجبورید به‌خاطر همسرتان گاهی با او هم وقت بگذرانید و نمی‌توانید ارتباط‌تان را با مادر شوهرتان به‌خاطر اینكه گاهی حساسیت به خرج می‌دهد و گله می‌كند، قطع كنید. تنها كاری كه می‌توانید بكنید، این است كه به آدم‌ها خود واقعی‌تان را نشان دهید و برای پذیرش این خود به آنها كمك كنید و البته حد تعادل را در رابطه‌تان رعایت كنید و به كسانی كه آرامش بیشتری به شما می‌دهند نزدیك‌تر شوید و با آنهایی كه ممكن است به شما یا زندگی‌تان آسیب بزنند، با احتیاط بیشتری مراوده داشته باشید. مطمئن باشید زمان خیلی چیزها را بهتر می‌كند اما رفتار صفر و صدی در رابطه با آدم‌های زندگی همسرتان تنها به زندگی مشترك شما آسیب می‌زند.

نباید
مثل قبل وقت بگذرانید

شما هر پنجشنبه تنیس تمرین می‌كردید و هر جمعه با دوستان‌تان به استخر می‌رفتید؟ نمی‌خواهیم بگوییم بعد از ازدواج باید همه این تفریح‌ها و برنامه‌ها را لغو كنید اما باید شرایط زندگی‌تان را هم كمی در نظر بگیرید. اگر تمام هفته تا ساعت 7 شب مشغول كار هستید، نمی‌توانید تنها روزی كه فرصت وقت‌گذرانی با همسرتان را دارید به استخر، تنیس و كلاس زبان اختصاص دهید. اگر می‌خواهید به همه برنامه‌های شخصی‌تان برسید، باید كمی به خودتان سختی بدهید و آنها را در روزهای مختلف هفته جا دهید.

از طرف دیگر باید همسری انتخاب كنید كه او هم اهل چنین برنامه‌هایی برای خودش باشد و در فرصتی كه شما مشغول والیبال كردن با دوستان‌تان هستید، او هم تنها نماند و با رفقایش فیلم ببیند و گپ بزند. اما اگر چنین شرایطی ندارید، همسرتان را به گوشه‌گیر بودن و خلل وارد كردن در برنامه‌های‌تان متهم نكنید. این خود شما بودید كه چنین فردی را انتخاب كردید و حالا مجبورید به‌خاطر كنار آمدن با او از برخی دلخوشی‌های‌تان بگذرید.

نباید
مثل قبل دست به جیب باشید

تغییراتی كه باید بعد از ازدواج در زندگی‌تان اعمال كنید، تنها به شیوه انتخاب دوستان و معاشرت‌های‌تان محدود نمی‌شود. شاید شما پیش از ازدواج زندگی مرفهی داشته‌اید یا اینكه لااقل، بدون فكر كردن به خیلی چیزها پول‌های‌تان را خرج می‌كردید، اما بعد از شروع زندگی مشترك اوضاع‌تان فرق خواهد كرد. باید بپذیرید كه اعمال تغییر در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، اصلی است كه بعد از ازدواج حتما باید آن را رعایت كنید.
اگر پذیرفته‌اید كه چالش‌های زندگی را در كنار همسرتان تحمل كنید، نمی‌توانید سهم‌تان را در تحمل چالش‌های مالی نادیده بگیرید. ممكن است با همسرتان در مورد درآمدهای مشترك و شیوه هزینه كردن‌شان توافق‌هایی كرده باشید اما بعید است كه با شرایط امروزی جامعه، در توافق شما صددرصد بار اقتصادی زندگی برعهده همسرتان باشد و شما تنها مصرف كننده‌ای باشید كه بدون توجه به داشته‌های او دوست دارید مانند قبل زندگی كنید.
حتی اگر پولی از جیب شما كمك خرج خانه مشترك‌تان نشود، ممكن است مجبور شوید گاهی خواسته‌های‌تان را تعدیل كنید و تا فراهم شدن شرایط، انتظار رسیدن به آنها را بكشید. یك زندگی جدید، به نوع تازه‌ای از مسوولیت‌پذیری نیاز دارد و اگر احساس می‌كنید برای پذیرش چنین مسوولیت‌هایی آماده نیستید یا آن را وظیفه دیگری می‌دانید، حالا حالا‌ها برای ازدواج برنامه‌ریزی نكنید. اما دست  روی دست نگذارید روی خودتان کار کنید و از تجربه افراد موفق استفاده کنید.

نباید
به تنهایی قانون وضع كنید

نمی‌خواهید هیچ وقت بچه‌دار شوید و میانه‌ای با بچه‌ها ندارید؟ حتما می‌دانید كه نباید چنین موضوعی را بعد از ازدواج طرح كنید. اگر چنین عقاید سفت و سختی در مورد موضوعات مختلفی كه بعد از ازدواج ضرورت‌شان احساس می‌شود دارید، حتما باید قبل از شروع زندگی مشترك و در دوران نامزدی در موردشان با همسر آینده‌تان صحبت كنید. اگر سر سری و كوتاه توضیح دهید، ممكن است او امیدوارانه به فكر تغییر دادن نظر شما بیفتد، پس با شفافیت و قاطع مواضع‌تان را برایش روشن كنید. هرگز تصور نكنید شما تنها تصمیم‌گیرنده زندگی هستید و می‌توانید به تنهایی برای زندگی مشترك‌تان قانون وضع كنید. درست از لحظه‌ای كه حلقه ازدواج را به دست می‌كنید، باید از موضوعات اقتصادی گرفته، تا محل زندگی و زمان صاحب فرزند شدن، در مورد همه با همسرتان صحبت كنید و بعد از رسیدن به دیدگاهی مشترك تصمیم بگیرید.
 
نباید
هر وقت دل‌تان خواست تلویزیون را خاموش كنید

شما اهل سر و صدا نیستید و میانه‌ای با تلویزیون ندارید یا اینكه طرفدار برنامه‌های شاد هستید و از اخبار شنیدن خوش‌تان نمی‌آید؟ حتی اگر چنین باشد، بعد از ازدواج مجبور به تحمل صدای تلویزیون یا گوش دادن به اخبار خواهید بود. نباید فراموش كنید كه شما تنها ساكن خانه‌تان نیستید و تنها كسی نیستید كه در مورد تماشای برنامه‌ها تصمیم می‌گیرد. حتی اگر از فوتبال دیدن بیزار باشید، حق ندارید مانع تماشای رقابت حساسی شوید كه همسرتان مدت‌ها برای دیدنش برنامه‌ریزی كرده است.
اگر كمی صبور باشید و خیلی سخت نگیرید، بعد از مدتی علایق هر دوی شما شبیه هم خواهد شد و جز در مواردی بر سر دیدن برنامه‌ها اختلاف نظر نخواهید داشت اما اگر بخواهید حرف حرف شما باشد و كار خودتان را بكنید، چنین اشتراكی هیچ وقت حاصل نمی‌شود.
شاید به نظرتان تا این اندازه مهم و تاثیر گذار نباشد اما باور كنید اگر بعد از ازدواج به این دسته از علایق ظاهرا كوچك همسرتان‌اهمیت ندهید، انگار به هیچ یك از خواسته‌های بزرگش توجهی نكرده‌اید. پس هوشیار و مراقب باشید تا به خاطر نادیده‌ گرفتن یک موضوع به این سادگی  زندگی و رابطه‌تان را دستخوش بحران قرار ندهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha