وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آلودگی هوا در مرگ و میر بیماران قلبی و تنفسی موثر است، اعلام کرد: دستگاههای آلوده کننده هوا به قوه قضاییه معرفی می شوند.

دکتر" کامران باقری لنکرانی " روز جمعه در حاشیه اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران افزود: وزارت بهداشت به عنوان ضابط قوه قضاییه به دستگاه‌های دولتی و خصوصی آلوده کننده هوا هشدار می‌دهد و بر اساس قانون موظف است موضوع آلودگی هوا را به طور مرتب رصد کند.
وی اظهار داشت: وضعیت آلودگی هوا در هفته گذشته نگران کننده بود، البته بعد از بارندگی اخیر وضع هوا بهتر شده اما مجدداً با قطع بارندگی برخی شاخص‌های هوا تغییراتی پیدا کرده و در جهت پیشرفت آلودگی حرکت می‌کند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با توجه به حساس سازی تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، هر اتفاقی بیفتد حتماً به موقع اطلاع رسانی می‌شود، تصریح کرد: ما این موضوع را با دقت و جدیت دنبال می‌کنیم.
باقری لنکرانی بدون اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشور گفت :نمی توان گفت مثلاً چه مقدار افزایش گاز دی اکسید کربن منجر به مرگ فرد شده است ، مرگ یک بیمار به عوامل مختلفی بستگی دارد، البته آلودگی هوا هم حتماً یکی از مخاطرات مهم و جدی سلامت است اما مرگ یک بیمار به خصوص درباره بیماری‌های قلبی و تنفسی چند عاملی است و نمی‌توان صرفاً آن را به آلودگی هوا مرتبط کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در زمینه کاهش عوارض ناشی از هوا فعال است، افزود: این وزارتخانه معضلات ناشی از آلودگی هوا را به گردن کسی نمی‌اندازد اما به هنگام احساس خطر هشدارهای لازم را اعلام می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha