گسترش و تقویت گروه‌های همسان، آموزش تخصصی مشاوران و مددکاران، افزایش آگاهی وتغییر نگرش افراد درمورد ایدز در جلوگیری از آسیب‌های روانی مبتلایان به ایدز موثر است.

این بررسی با هدف تعیین میزان عزت نفس و افسردگی و کسب تصویر واقعی از شرایط روانی افرادی که با اچ.آی.وی زندگی می کنند توسط وحید نوبهار و جمعی از همکارانش انجام شده است.

بر اساس نتایج حاصله از این پژوهش مشخص شد مبتلایان به( اچ آی وی) ایدز علاوه بر طبیعت مزمن بیماری، انگ و پیش داوری‌های اجتماعی و محدودیت برخورداری از فرصت‌های شغلی و ازدواج، که به شرایط روانی آنان اثر می گذارد؛ در معرض آسیب‌های روانی هستند که تبعات آن می تواند در پایبندی به درمان و تعهد به محافظت از انتشار ویروس اثر بازدارنده داشته باشد.
 
به گزارش ایسنا، بر اساس یافته‌های این پژوهش افسردگی متوسط با 58 درصد شایعترین درجه افسردگی و بعد از آن افسردگی خفیف با 35 درصد و شدید 5 درصد در مبتلایان به ایدز دیده می شود.

در پایان این پژوهش محققان توصیه کردند که استفاده از مداخلاتی همچون حمایت گروه‌های همسان، گسترش و تقویت باشگاه‌های مثبت، آموزش تخصصی مشاوران و مددکاران، افزایش آگاهی و تغییر نگرش متأثران ایدز می تواند در حمایت بیشتر روانی -اجتماعی مبتلایان به ایدز موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha