رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ۶ ماهه اخیر به جز آبان و اسفند، پاییز و زمستان گرمتری نسبت به نرمال داشتیم از افزایش ۵ درجه ای دما در ۱۳ استان در بهمن ۹۳ خبر داد.

دمای کشور در بهار ۹۴/علت کاهش ذخایر منابع آبی

سلامت نیوز:رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ۶ ماهه اخیر به جز آبان و اسفند، پاییز و زمستان گرمتری نسبت به نرمال داشتیم از افزایش ۵ درجه ای دما در ۱۳ استان در بهمن ۹۳ خبر داد.

شاهرخ فاتح در گفتگو با مهر، افزود: در ۶ ماهه اخیر تا ۲۷ اسفندماه به جز آبان ماه و اسفند، پاییز و زمستان گرمتری نسبت به میانگین بلندمدت به خصوص در دی و بهمن داشته ایم.

افزایش ۳ درجه ای دمای عمده مناطق کشور در دیماه ۹۳
وی  اظهار داشت: دمای تمام مناطق کشور در دی ماه ۹۳ از حد نرمال بیشتر بوده و در عمده مناطق دمای هوا بین ۲.۵ تا ۳.۵ درجه در این ماه نسبت به میانگین بلندمدت گرمتر بوده است.
به گفته فاتح، همچنین در بهمن ماه ۹۳ دمای تمام مناطق کشور گرمتر از نرمال و عمده مناطق دمایی بیشتر از ۳.۵ درصد سلسیوس و در برخی موارد ۴.۵ تا ۵ درجه سلسیوس گرمتر از میانگین بلندمدت در این ماه داشته اند.
افزایش ۵ درجه ای دما در ۱۳ استان کشور در بهمن ۹۳
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: در بهمن ۹۳ بخش های وسیعی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، کردستان، همدان، قزوین، مرکزی، کرمانشاه، لرستان و چهارمحال بختیاری، یزد و اصفهان افزایش دمایی بین ۴.۵ تا ۵ درجه سلسیوس نسبت به میانگین بلندمدت داشته اند.
افزایش ۴ درجه ای دمای تهران در بهمن ۹۳
به گفته فاتح، در این ماه استان تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کهکیلویه و خوزستان افزایش دمایی بین ۳.۵ تا ۴.۵ درجه سلسیوس نسبت به میانگین بلندمدت تجربه کرده اند.
وی یادآور شد: در بهمن ماه ۹۳ بقیه مناطق کشور افزایش دمایی بین ۵/. تا ۲.۵ درجه سلسیوس نسبت به میانگین بلندمدت داشته اند.
کاهش ذخائر آب کشور به دلیل پاییز و زمستان گرم
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی تصریح کرد: افزایش دما در دی و بهمن که به دلیل انتظار سرمای طبیعی شکل بارش ها بایستی به صورت برف باشد موجب شده که هم ذخیره برف مناطق مرتفع کمتر شود و هم میزان بارش ها بیشتر به صورت باران باشد بنابراین از نظر کمبود آب این وضعیت هشداری جدی است.
 هوای اسفند ۹۳ در بیشتر مناطق کشور خنک تر از نرمال بود
فاتح تاکید کرد: در اسفند ۹۳ در عمده مناطق کشور دمای هوا خنک تر از اسفندهای بلندمدت بوده به جز استانهای کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان بقیه استانهای کشور در اسفند ماه خنک تر و یا دمای نرمالی داشته اند.
دمای بهار ۹۴ در حد نرمال است
وی افزود: در سه ماه آینده یعنی در فصل بهار دمای عمده مناطق کشور در حد نرمال خواهد بود تنها بخش های کوچکی از جنوب شرق کشور، دما در حدود یک درجه بیشتر از نرمال پیش بینی می شود. همچنین بر اساس اطلاعات پژوهشکده اقلیم شناسی مشهد نیمه اول فروردین ۹۴ حدود یک درجه در تمام مناطق کشور خنک تر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha