رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: تصویب طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری براساس خواسته خودمان طول کشید.

تعویق عمدی طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری

غضنفر میرزا بیگی درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: بعد از انقلاب اسلامی شرح وظایف پرستاری به این گستردگی نبود و اگر با همان وضعیت این طرح تصویب می شد هیچ چیز دست پرستاران را نمی گرفت.

وی بیان داشت: درصورتی که طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری را بعد از بازنگری شرح وظایف پرستاران به مجلس می بریم به علت گستردگی شدن شرح وظایف اصلا تصویب نمی شد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور اظهارکرد: لایحه تعرفه گذاری خدمات پرستاری با شرح وظایف قبلی به تصویب مجلس رسید و بعد ازیک توقف کوتاه مدت در وظایف موجود آن بازنگری شد.

وی تصریح کرد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم اکنون تصویب شده و برنامه آن دردست اجرا است و در سه سطح عمومی، تخصصی و چک لیست ها تعریف شد و به شورای عالی نظام پرستاری ارائه شد.

میرزا بیگی خاطرنشان کرد: هم اکنون شرح وظایف پرستاری مسیر شورای بیمه را طی می کند و باید ادبیات لازم را به آن بدهیم که تاکنون جلسات زیادی را گذاشتیم زیرا نظام پرداخت و کارنامه کار بند تعرفه گذاری است وتغییرات بسیار اساسی در مکانیسم آن ایجاد شده است.
وی گفت: هم اکنون کتاب کالیفرنیا که مبنای تعرفه گذاری در مجامع بین المللی است را در عرصه پزشکی داریم که طبق آن شش درصد  هتلینگ پرستاران است که اصلا در سهم آنها حساب نمی شود و اگر ما این رقم را حتی به هشت تا ده درصد هم برسانیم باز نمی توانیم حساب کنیم .



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha