بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در ۱۲ماه منتهی به اسفند‌ 1393 نسبت به ۱۲ماه منتهی به اسفند‌ 1392 (نرخ تورم سال 1393) معادل 15.6 درصد و کمترین افزایش بها در دخانیات و بیشترین افزایش در گروه بهداشت و درمان بوده است.

بیشترین افزایش قیمت در خدمات بهداشت و درمان/ کمترین افزایش قیمت در دخانیات

سلامت نیوز: بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در ۱۲ماه منتهی به اسفند‌ 1393 نسبت به ۱۲ماه منتهی به اسفند‌ 1392 (نرخ تورم سال 1393) معادل 15.6 درصد و کمترین افزایش بها در دخانیات و بیشترین افزایش در گروه بهداشت و درمان بوده است. 

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس براساس اعلام بانک مرکزی شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اسفند‌ماه 1393 به عدد 216.8 رسید که نسبت به ماه قبل (بهمن ماه) 1.3درصد افزایش یافت.همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به اسفند‌ماه 1393 نسبت به دوازده ماه منتهی به اسفند‌ماه 1392 (نرخ تورم سال 1393) معادل 15.6 درصد است.

براساس اعلام بانک مرکزی شاخص بهای مسکن، آب، برق و گاز 0.8 درصد افزایش و شاخص بهای خوراکی ها و آشامیدنیها نیز 1.6 درصد افزایش داشته است.
همچنین براساس این آمار شاخص بهداشت و درمان و شاخص پوشاک و حمل و نقل نیز به ترتیب با افزایش 1.4 درصد،1.4 درصد و 0.9 درصد روبه رو بوده است.
شاخص بهای گروه خوراکی و آشامیدنی در اسفند ۹۳ نسبت به ماه قبل ۱.۶ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳.۱ درصد افزایش داشته است.
شاخص بهای گروه کالایی در اسفند ۹۳ نسبت به ماه قبل خود ۱.۳ درصد و نسبت به مشابه سال قبل ۱۳.۴ درصد افزایش یافته است.
در بخش خدمات شاخص بهای اسفند نسبت به بهمن ۹۳ با رشد۱.۳ درصد و نسبت به اسفند ۹۲ با رشد ۲۰.۴درصد مواجه شده است.
شاخص بهای مسکن آب، برق، گاز و سایر سوختها در اسفند نسبت به ماه قبل ۸ دهم درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
شاخص بهای حمل و نقل در اسفند نسبت به ماه قبل ۹ دهم درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
شاخص بهای ارتباطات در اسفند ۹۳ نسبت به ماه قبل ۱درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
شاخص بهای تحصیل در اسفند نسبت به ماه قبل ۱ دهم درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
شاخص بهای رستوران و هتل در اسفند ۹۳ نسبت به ماه قبل ۱.۹ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
شاخص بهای تفریح و امور فرهنگی در اسفند نسبت به ماه قبل ۳.۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۸.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
شاخص بهای پوشام و کفش در اسفند ۹۳ نسبت به ماه قبل ۱.۴درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۴.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
شاخص بهای اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در منزل در اسفند ۹۳ نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha