آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار رییس پزشکی قانونی کشور و هیات همراه بر لزوم توجه به فتاوای فقهی در نظریه‌های پزشکی تاكید كرد.

مكارم شیرازی با اشاره به غنای آموزه‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و علمی گفت: ما فرهنگ مستقلی داریم و نیازی به غرب در این زمینه‌ها نداریم.

وی با اشاره به تفاوت‌های فرهنگ غرب با ارزش‌های اسلامی عنوان کرد: غربی‌ها تلاش می‌کنند فرهنگ خود را گسترش دهند اما ما با وجود پیشینه و فرهنگ قوی دینی می‌توانیم الگوی خوبی برای کشورهای اسلامی باشیم و باید در بین کشورهای اسلامی پیش‌قدم شویم.

مکارم شیرازی با اشاره به تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در عرصه پزشکی به تبیین دیدگاه اسلام در این زمینه پرداخت و گفت: لازم است مسوولان پزشکی قانونی و کارکنان این نهاد آموزش‌های لازم و ویژه ببینند و با دیدگاه‌ اسلامی آشنایی کامل داشته باشند.

وی یادآور شد: مباحثی مانند اهدای عضو، تلقیح مصنوعی، پیوند اعضا، مرگ مغزی و سقط جنین و... دارای آثار فقهی متعددی است که باید با دقت مورد مطالعه قرار گیرد.

در ادامه این دیدار دکتر عابدی، رییس پزشکی قانونی کشور با ارایه گزارشی از فعالیت‌های پزشکی قانونی با اشاره به تاسیس مرکز تحقیقات مشترک پزشکی قانونی و قوه‌ قضاییه بر توجه به ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی در زمینه پزشکی قانونی تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha