رییس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور گفت: 80 درصد بیماران تالاسمی کشور از نارسایی قلبی رنج می برند.

مینا ایزدیار در همایش تالاسمی و عوارض آن، که در دانشگاه علوم پرشکی ساری برگزار شد افزود: از سن بیست سالگی به بالاتر، این عوارض ناشی از تزریق خون و کمبود آهن منجر به بروز این نارسایی ها در این بیماران می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از بیماران تالاسمی کشور به دلایلی که شاید ناشی از سهل انگاری می شود نسبت به رعایت زمان تزریق خون و داروی دسفرال که دافع آن مازاد این بیماران می شود رعایت نمی کنند.

به گفته ایزدیار، جدی گرفتن درمان توسط بیماران تالاسمی می تواند بسیار در روند جلوگیری از مرگ و میر این افراد شود.

وی با اشاره به سابقه تاسیس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور در سال 67 تصریح کرد: تا قبل از تاسیس این انجمن بیماران تالاسمی از مسائل و مشکلاتی که می تواند زندگی آنان را تهدید کند خبری نداشتند.

به گزارش ایسنا ، رییس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور ادامه داد: این انجمن با هدف شناسایی بیماران تالاسمی و شناساندن درمان‌های مناسب برای دستیابی به عمر بیشتر به ارائه فعالیت می پردازد.

وی اظهار کرد: یک بیمار تالاسمی می تواند با رعایت زمان تزریق خون از بسیاری مسائلی همچون بزرگی کبد جلوگیری کند.

ایزدیار به غربالگری مزدوجین از سال 76 اشاره کرد و گفت: با این کار ضمن مشاوره قبل از ازدواج با مسائلی که منجر به تولد افراد تالاسمی می شود جلوگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه شیوع ژن‌های تالاسمی در استان‌های مازندران و هرمزگان به نسبت استان‌های دیگر کشور بالاست، گفت: با اجرای غربالگری مزدوجین تولد افراد تالاسمی از یک‌هزار و 500 نفر در سال به 300 نفر در سال در حال حاضر كاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: افراد تالاسمی برای داشتن یک زندگی ایده آل نیازمند برنامه های درمانی ایده آل نیز دارند.

رییس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور در خاتمه خواستار تجهیز مراکز درمانی کشور برای انجام کارهای درمانی این بیماران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha