یك كارشناس ارشد علوم تغذیه، فعالیت آنتی اكسیدانی پوست سیب را بسته به نوع تركیبات فنولیك و فلاونوئیدهای موجود در آن چند برابر خود سیب عنوان كرد و اظهار داشت: مصرف سیب كامل همراه با پوست در پائین آوردن چربی خون موثرتر است.

لادن صدیقیان در گفت وگو با ایسنا، به نقش كلیدی سیب در كاهش خطر بیماری‌های مزمن‌، این میوه‌ را در معالجه‌ چاقی، امراض مفاصل، كاهش حرارت بدن و برطرف كردن تب مؤثر ارزیابی كرد و گفت: مصرف سیب خام به صورت رنده شده، نتایج خوبی در معالجه‌ اسهال كودكان در پی خواهد داشت.

رئیس اداره‌ نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی استان زنجان، مصرف مداوم سیب را در كاهش چربی‌هایی نظیر تری‌گلیسیرید و كلسترول را مؤثر ارزیابی كرد و ادامه داد: سیب مانع سوء هاضمه شده و اعمال معده را منظم می‌كند.

صدیقیان، سیب را میوه‌ای سرشار از ویتامین‌های A,B,C و ماده‌ معدنی پتاسیم معرفی و افزود: بر اساس آخرین تحقیقات به عمل آمده، سیب سرخ شیرین نسبت به انواع دیگر سیب امتیاز و خواص بیشتری دارد.

وی افزود: علاوه بر تمامی خواص ذكر شده، سیب سرخ شیرین در پاك كردن سموم بدن مؤثر است. به علت داشتن مواد قلیایی، اسید اوریك را حل و ترشحات غدد بزاق و معده را مساعد و متعادل می‌سازد.

این مقام مسئول با تاكید برمصرف متعادل سیب گفت: مصرف این میوه تا سه عدد در روز، در كنار رعایت نكات تغذیه‌ای در خصوص سایر مواد غذایی، طی چند هفته تاثیرات مطلوبی بر شاخص‌های چربی پلاسما می‌گذارد.

صدیقیان خاطرنشان كرد: اگر چه مصرف متعادل سیب در هیچ بیماری به طور صریح منع نشده لیكن در افراد مبتلا به ناراحتی‌های گوارش نظیر زخم معده و اثنی عشر بهتر است به طور موقت از سیب خام كمتر استفاده شود.

این كارشناس ارشد تغذیه ضمن توصیه به مصرف سیب به صورت خام و تازه، تصریح كرد: پختن سیب جهت مصارف مختلف و یا استفاده از آب آن منجر به از بین رفتن تمام یا بخشی از خواص این میوه از جمله ویتامین‌های B,C و املاح به ویژه پتاسیم موجود در آن می‌شود.

صدیقیان با تاكید بر مصرف تمام ‌میوه‌ها و سبزیجات بلافاصله پس از پوست كندن و یا قطعه قطعه كردن، افزود: هر چه سطح و مدت زمان تماس میوه‌ها با هوا بیشتر باشد، بخش بیشتری از ویتامین‌های موجود در آنها با اكسیژن هوا تركیب و خاصیت خود را از دست خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha