رییس انجمن روانپزشكان با بیان این كه «تیك» نوعی اختلال عضوی در مغز است كه در هنگام هیجان شدت می‌یابد، افزود: برخی‌ها بر این باورند كه در صورت مصرف داروهای اعصاب به این نوع از داروها عادت می‌كنند، این در حالی است كه عدم مصرف داروهای لازم در درمان «تیك» مزمن شدن بیماری را به دنبال دارد.

دكتر احمد جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این كه برخی حركات به اختیار اجباری در بدن ایجاد می‌شود، گفت: «تیك» هم مانند اضطراب و اسكیزوفرنی نوعی اختلال عضوی مغز است كه در موقع هیجان شدت می‌یابد.

رییس انجمن روانپزشكان گفت: «تیك» گاهی ممكن است با نوعی از صرع اشتباه گرفته شود كه البته این امر شایع نیست. برخی از تیك‌ها با اختلال وسواس و اضطراب همراه است و در برخی دیگر اثر این بیماری كمتر بوده و تنها به صورت «تیك» ظاهر می‌شود.

دكتر جلیلی با اشاره به درمان «تیك» گفت: بی‌تردید این بیماری قابل كنترل است؛ اما درمان كامل آن بستگی به نوع بیماری، درمان به كار گرفته شده و همچنین تداوم درمان دارد. «تیك» میان دو نفر به طور یكسان بروز نمی‌كند همچنین پاسخ به درمان هم در افراد مختلف، متفاوت است.

وی با بیان این كه با مشخص شدن نوع «تیك» درمان لازم برای آن به كار گرفته می‌شود؛ تاكید كرد: افراد مبتلا به «تیك» باید هر چه سریع‌تر نسبت به درمان اقدام كنند؛ چرا كه «تیك» هم مانند هر بیماری دیگر در صورت اقدام به موقع، بهتر درمان می‌شود. این در حالی است كه نتایج درمان «تیك» خیلی سریع حاصل نمی‌شود.

دكتر جلیلی گفت: برخی با اعتقاد بر این كه در صورت مصرف داروهای اعصاب به این داروها عادت می‌كنند، از مصرف داروهای اعصاب خودداری می‌كنند. مصرف نكردن داروها به این علت، مزمن شدن بیماری را به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha