سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

نیروهای شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر و ماموران پلیس عصر روز دوشنبه به محل احداث ساختمان 10 طبقه نیمه کاره اعزام شدند تا مانع از ریزش این سازه اسکلتی و خسارات جانی احتمالی شوند.

سلامت نیوز: نیروهای شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر و ماموران پلیس عصر روز دوشنبه به محل احداث ساختمان 10 طبقه نیمه کاره اعزام شدند تا مانع از ریزش این سازه اسکلتی و خسارات جانی احتمالی شوند.

پس از گزارش های مردمی مبنی برکج شدن سازه اسکلتی 10 طبقه نیمه کاره در شهر اراک، نیروهای ایمنی شهرداری و آتش نشانی در محل حاضر شدند و با اعزام جرثقیل نگه داشتن اسکلت، مانع از فروریختن ساختمان شدند.

نیروهای امدادی هلال احمر نیز با حضور در محل و دادن هشدارهای لازم احتمال خطر را کم کردند و پلیس با کنترل رفت و آمدها احتمال هرگونه خطر جانی را به صفر رساند.
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اراک گفت: این ساختمان نیمه کاره متعلق به تعاونی چند منظوره دانشگاه اراک است و به شکل سازه اسکلتی در محدوده خیابان شهید بهشتی در حال ساخت است.
علیرضا بیاتیان روز دوشنبه در محل حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: ریزش بخشی از این اسکلت به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی توسط پیمانکار مربوطه بوده که موظف به اجرا و ایمن سازی این پروژه شده است.
بیاتیان بیان کرد: در این حادثه هیچگونه خسارت جانی یا تخریب برای ساختمان های مجاور ایجاد نشده و با حضور و اعلام به موقع اهالی محل، از ریزش احتمالی این ساختمان جلوگیری شد.
وی در ادامه افزود: مهندس ناظر و پیمانکار این ساختمان با توجه به برخی از اشکالات در ساخت این سازه موظف به اجرای اصول ایمنی و فنی در ادامه عملیات این پروژه مسکونی شده اند.
اسکلت این ساختمان به نوعی است که به با پیچ و مهره به هم متصل و محکم می شود و به گفته شاهدان عینی کارگران به علت بارندگی کار را قبل از اتمام رها کرده بودند.
در زمان حاضر با استفاده از جرثقیل ها اسکلت این سازه 10 طبقه محاصره و نگه داشته شده تا پیچ ها محکم شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha