یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 14298

گرسنگی خفیف مغز در دراز مدت ، مهمترین عامل بیوشیمیایی است که باعث بروز آلزایمر می شود.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،طبق آمار جدید حدود 10 میلیون از متولدین بعد از جنگ جهانی دوم(baby boomers )    در امریکا دچار آلزایمر خواهند شد.

این بیماری اصولا بعد از ورود به 60 سالگی بروز می کند و احتمال ابتلا به آن با افزایش سن بیشتر می شود. تحقیقی جدید مدعی است که زمانی که مغز به اندازه کافی گلوکز دریافت نکند، به مرور زمان تولید نوعی توده پروتئینی پلاک مانند می کند که مسبب اصلی آلزایمر است. بنابر این گفته می شود که ارتقا خونرسانی به مغز موثرترین روش برای پیشگیری و درمان آلزایمر می باشد و بهترین روش برای ارتقا جریان خون کاهش مصرف کلسترول ، کنترل فشار خون و ورزش می باشد، به خصوص با ورود به دوران میانسالی. البته باید به خطر داشته باشید که مصرف بیشتر شیرینی جات روش درمانی برای ارتقا خون گلوکز دار به مغز نیست. بلکه جریان خون به مغز با افزایش سن کاهش می یابد و همین مسئله فقر گلوکز را به همراه خواهد داشت.

کاهش جریان خون در بعضی افراد به دلیل فشار خون بالا و سختی شریان ها بیشتر است. بنابر این لازم است که سلامت دستگاه قلب و عروق را ارتقا بخشید ، نه اینکه قند بیشتر مصرف کرد.

همچنین داشتن فعالیت بدنی روزانه و منظم و توجه به نوع رژیم غذایی و به عبارتی کاهش مصرف کلسترول بهترین روش برای پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha