یک تحقیق آمریکایی اعلام کرد که از هر 5 نفری که حملات قلبی بهبودی پیدا می کنند، یکی از آنها تا یکسال پس از آن نیز از درد سینه رنج می برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، آرشیو مجله Internal Medicine اعلام کرد که برخی از بیماران با وجود جراحی بایپس هنوز هم هر روز از آنژین رنج می برند.
یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کلورادو که تقریبا نزدیک به 2 هزار بیمار را مورد بررسی قرار داد درد آنژین این افراد در برخی موارد به علت کشیدن سیگار و یا در برخی موارد افسردگی می باشد.
درد سینه یا آنژین یکی از علائم شایع بیماری قلبی است و پزشکان انتظار دارند که برخی از بیماران حملات قلبی با درد سینه روبرو باشند و این در حالی است که بسیاری از آنها تلاش می کنند تا بیماری قلبی خود را درمان کنند.
دانشمندان آمریکایی در یک بررسی در حدود یک هزار و 957 بیمار قلبی که با حمله قلبی مواجه شده بودند را مورد آزمایش قرار دادند و تمامی آنها پرسشنامه هایی را پر کردند.
نتایج تحقیقات حاکی از آن بود 19.9 درصد از بیماران یکسال پس از عمل جراحی که به دنبال حمله قلبی بر روی آنها انجام شده بود، اعلام کردند هنوز از دردهای آنژین و درد سینه رنج می برند و این درد هفته ای یک مرتبه در آنها ظاهر می شد و این در حالی است که 1.2 درصد از آنها هر روز با درد سینه روبرو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha