جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: 143057

سلامت نیوز: معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای ایام نوروز با سال گذشته تفاوتی نداشته و تنها کمی غلظت آلاینده ها در مقایسه با مدت مشابه سال 93 کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز محمد رستگاری در گفت‌وگو با میزان، با بیان این که در تعطیلات نوروز تهران با پنج روز هوای پاک روبرو بوده است، اذعان کرد: این در حالی است که وضعیت هوا در سایر روزها شرایط سالم داشته است.

وی با بیان این که کیفیت هوای تهران در ایام نوروز بسیار خوب ارزیابی می شود، اظهار کرد: هوای پایتخت در ایام نوروز با سال گذشته تفاوتی نداشته و تنها کمی غلظت آلاینده ها کمتر شده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران افزود: علت این امر عوامل متعددی از جمله شرایط جوی و تردد کمتر وسائل نقلیه در سطح شهر به عنوان منابع آلاینده های متحرک بوده است.

رستگاری با بیان این که منابع آلاینده هوا در ایام نوروز اثرگذاری کمتری داشته اند، خاطرنشان کرد: سال گذشته از روزهای ابتدایی بهبود کیفیت بنزین تامین شده بود. با توجه به این که امسال نیز بنزین مصرفی کیفیت لازم را دارد، انتظار داریم در روزهای ابتدایی پس از تعطیلات هوای تهران بهبود یابد اما باید به سایر عوامل نیز توجه شود. به عبارتی بهبود کیفیت هوای تهران تا پایان سال به تشدید ضوابط معاینه فنی، خروج اجرای آن از ناکارآمدی فعلی و جمع آوری خودروهای با کیفیت یورو2 بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha