نتایج بررسی‌ها نشان می دهد، افرادی كه به حالت تهوع و سرگیجه دچار می‌شوند، بهتر است روزانه چند عدد آلو مصرف كنند. مصرف این میوه تأثیر زیادی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ سالانه هزاران نفر بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان در جهان می‌میرند و درصد زیادی از هزینه‌های بخش بهداشت و درمان صرف این گونه بیماری‌ها می‌شود كه با توجه به تاثیر آلو در پیشگیری از این بیماری‌ها مصرف این میوه می‌تواند در سلامت انسان بسیار مؤثر باشد.
بنا بر این گزارش طبیعی‌ترین و بی‌خطرترین راه معالجه یبوست و هموروئید (بواسیر) استفاده از اشكال مختلف آلو و آلوی خشك است؛ چرا كه آلو به دلیل داشتن فیبر غذایی، برای كنترل قند خون، جلوگیری از یبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است.
یكی دیگر از تركیبات قابل توجه در این میوه فیبر است كه فیبرها سبب كاهش سرعت جذب مواد مغذی به ویژه قندها شده و در عین حال میزان حساسیت به انسولین را نیز افزایش می دهند بنابراین مصرف آلو می‌تواند در كنترل قند‌خون مؤثر باشد.
فیبر كه غذای باكتری‌های روده‌ بزرگ است، توسط آلو فراهم می‌شود و با تخمیر فیبر توسط باكتری‌ها، حجم مدفوع زیاد می‌شود بنابراین دیواره‌ ‌عضلانی روده، حاوی مواد بیشتری است كه روی آن‌ها كار كند و در نتیجه، سرعت و قدرت انقباضات آن بیشتر می‌شود كه این كار باعث خروج سریع‌تر مواد زائد می‌شود.
تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد آلو سرشار از ویتامین‌های A و C و كربوهیدرات، آهن و كلسیم است و مصرف آن به صورت پخته برای افراد مسن توصیه می‌شود.
آلو حاوی مقدار زیادی فسفر است و در افزایش قدرت فعالیت‌های ذهنی و حفظ سلامتی كبد تأثیرگذار بوده و باعث سم‌زدایی سیستم گوارشی نیز می‌شود.
این میوه كم و بیش در مناطق مختلف پرورش می یابد كه دارای انواع مختلفی مثل آلو بخارا، آلو زرد، آلو سیاه، آلوچه و … است و در تهیه غذاهای مختلفی از جمله مرغ، كوفته، خورشت به، خورشت سیب، خورشت اسفناج و فسنجان به كار می رود.
آلو دارای خواص درمانی چون ضد یبوست، برطرف كننده تب، صفرا، خشكی مزاج و غلظت خون است.
آلو یكی از منابع خوب آنتی اكسیدان‌ها است.
این میوه حاوی مقادیر مناسبی از تركیبات فنلی و بتاكاروتن است كه با اثر آنتی اكسیدانی خود رادیكال‌های آزاد اكسیژن را خنثی می‌كند.
آلو یكی از منابع غنی پتاسیم است و تحقیقات انجام گرفته در سال‌های اخیر تأثیر پتاسیم را در كاهش فشار خون نشان داده‌اند و با توجه به این كه آلو حاوی سدیم كمی است و مصرف متعادل آن در كنترل فشارخون مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha