جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 143072

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست از راه اندازی ۶۰ مدرسه محیط زیستی از ابتدای مهر ماه ۹۴ در پنج منطقه آب و هوایی کشور خبر داد.

افتتاح ۶۰ مدرسه زیست محیطی

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست از راه اندازی ۶۰ مدرسه محیط زیستی از ابتدای مهر ماه ۹۴ در پنج منطقه آب و هوایی کشور خبر داد.

دکتر محمد درویش در گفتگو با مهر، افزود: از مهرماه ۹۴، ۶۰ مدرسه زیست محیطی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه مدارس «جم» که به اختصار به معنای مدارس جامع محیط زیستی هستند در پنج منطقه آب و هوایی کشور راه اندازی می شوند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست اظهار داشت: این مدارس در مناطق ایران و تورانی، هیرکانی، ارسبارانی، زاگرس، خلیج فارس و عمانی تشکیل می شوند.

درویش با بیان اینکه در هر یک از مناطق آب و هوایی، ۱۰ مدرسه زیست محیطی شامل پنج مدرسه دخترانه و پنج مدرسه پسرانه تشکیل می شود، تصریح کرد: این مدارس از مقاطع پیش دبستانی، دبستان و متوسطه تشکیل می شود.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست با بیان اینکه به غیر از این ۵۰ مدرسه زیست محیطی که در پنج منطقه آب و هوایی کشور تشکیل می شوند، ۱۰ مدرسه زیست محیطی در تهران برگزار می شود، یادآور شد: این مدارس در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به صورت پایلوت کار خود را آغاز کرده و پس از ارزیابی و آسیب شناسی در طول ۱۰ سال سعی می کنیم تمام مدارس کشور  را به مدارس زیست محیطی یا همان مدارس جم تبدیل کنیم.

به گفته وی، مهمترین ویژگی این مدارس این است که دانش آموزان این مدارس دارای سواد زیست محیطی شده و فهم اکولوژیک را یاد می گیرند.

درویش تصریح کرد: علاوه بر این در ساختار این مدارس نیز هدررفت انرژی به کمترین میزان خود می رسد، مصرف آب کم می شود در این مدارس، کاغذ استفاده نمی شود و حداکثر استفاده از انرژی های نو، در مدارس زیست محیطی اتفاق می افتد.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست اظهار داشت: در این مدارس کارگروه تفکیک زباله تشکیل می شود و دانش آموزان هر هفته، نیم روز به
محیط های باز رفته و با مظاهر طبیعی از نزدیک آشنا می شوند.

درویش تصریح کرد: دانش آموزان در این مدارس تا ۹ سال به صورت غیرمستقیم آموزش های زیست محیطی می بینند اما از سال نهم به بعد آموزش های آکادمیک زیست محیطی را فرا خواهند گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که به تدریج با تربیت دانش آموزانی با فهم اکولوژیک، مشکلات زیست محیطی کشور برطرف می شود.

درویش همچنین از تشکیل اتحادیه ملی سمن های محیط زیستی کل کشور در سال ۹۴ خبر داد و افزود: در سال گذشته تعداد زیادی از محیط بانان حدود ۸۵۰ نفر آموزش های مستقیم زیست محیطی را فرا گرفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha