درحالی که طرح کاهش ساعت کاری پرسنل پرستاری مراحل نهایی خود را طی می کند اما برخی از مدیران مراکز درمانی بدون توجه به آن طبق مصوبه دوازده سال پیش عمل می کنند.

غلامحسن دهقانی درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: در سال69- 1368 مصوبه ای ازسوی مجلس شورای اسلامی آن زمان تصویب شد که طبق آن باید کارمندان و کارگران چهل و چهار ساعت در هفته کارکنند که بعد از یک سال اجرایی شدن مسکوت ماند.
وی بیان داشت: هم اکنون مدیران مراکز درمانی سازمان رفاه و تامین اجتماعی در برخی استان ها این قانون را بعداز دوازده سال در مراکز درمانی برای پرسنل پرستاران به اجرا گذاشته اند  و باعث اعتراض پرستاران شده است.
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: درحال حاضر کادر پرستار مراکز درمانی وابسته به سازمان رفاه و تامین اجتماعی باید سی و چهار تا سی و هفت ساعت کار کنند و این درصورتی که طی یک هفته اخیر دراصفهان مدیران این مراکز بر پایه نامه ای خواستار افزایش ساعت کاری پرستاران و رسیدن به چهل و چهار ساعت در هفته شدند.
وی با اشاره به اینکه مسئولین عالی رتبه با توجه به اینکه از این مسئله مطلع هستند اما هیچ اقدامی در جهت رفع آن انجام نداده اند تصریح کرد: هم اکنون در قالب طرح بهره وری کارکنان بالینی، شیفت عصر پرستاران با ضریب یک ممیز دو دهم درصد و شیفت شب با یک ممیز پنج دهم درصد افزایش حساب می شود و این درحالی که در شیفت صبح هیچ تغییری ایجاد نشده است.
دهقانی اظهارداشت: طبق این مصوبه برای یک پرستار شیفت شب ، دوازده ساعت کار معادل هیجده ساعت کار حساب می شود و یک پرستار به جای یکصد و هفتاد و پنج ساعت کارمعادل آن یعنی دویست و پنجاه ساعت کار حساب می شود.
وی افزود: براساس این لایحه هم حقوق پرستاران افزایش می یابد و هم بر بهره وری کار آنها اضافه می شود وتسهیلاتی برای سختی کار پرستاران است.
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: بر پایه طرح بهره وری کارکنان بالینی پرستاران از پانزده سال  دوم کاری خود با پنج ساعت کمتر در روز به کار مشغول می شوند .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha