شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کد خبر: 143096

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت که این سازمان تلاش دارد تا در سال 94 برخی از فرانشیزها را که در حد یک یا دو درصد از بیماران خاص دریافت می‌شود، حذف کند و همه هزینه‌های این بیماران را بیمه سلامت تقبل کند.

خبر خوش برای بیماران خاص

سلامت نیوز:مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت که این سازمان تلاش دارد تا در سال 94 برخی از فرانشیزها را که در حد یک یا دو درصد از بیماران خاص دریافت می‌شود، حذف کند و همه هزینه‌های این بیماران را بیمه سلامت تقبل کند.

انوشیروان محسنی‌بندپی درحالی در حاشیه افتتاح مرکز بیمه سلامت شهرستان کلاردشت این اظهارات را انجام داد که یکی از کارویژه‌های دولت یازدهم افزایش خدمات بیمه‌ای به‌ویژه در حوزه سلامت بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،بیمه سلامت یکی از بزرگ‌ترین طرح‌هایی بود که در این زمینه اجرا شد و با اجرای آن بیش از شش میلیون ایرانی بیمه شدند. هر چند هنوز مشخص نیست که این بیمه تا چه حد کارگشاست و می‌تواند مشکلات مردم به‌ویژه در زمینه درمان را حل کند اما، کارشناسان معتقدند اگر این طرح به درستی اجرا شود موفقیت زیادی در زمینه کاهش هزینه‌های درمانی و پرداخت از جیب مردم حاصل می‌شود.

در حوزه بهداشت و درمان یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که در سال‌های گذشته وجود داشته است افزایش پرداخت از جیب مردم بوده است. هر چند بر اساس برنامه‌های توسعه باید سالانه 10 درصد از پرداخت از جیب مردم کاهش می‌یافت اما، در سال‌های گذشته شاهد افزایش این پرداخت بوده ایم. در دولت جدید و با اجرای طرح تحول سلامت بیم آن می‌رفت که باز هم پرداخت از جیب مردم افزایش یابد اما، مسئولان می‌گویند با گسترده کردن بیمه این مشکل را حل خواهند کرد.

واقعیت این است که با اجرای طرح تحول سلامت تعرفه‌ها واقعی شده است که اگر بیمه‌ها هزینه‌های درمانی را تقبل نکنند باز هم پرداخت از جیب مردم افزایش می‌یابد. طرح تحول سلامت برای ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان کشور اجرایی شده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از موارد نارضایتی شهروندان در سال‌های اخیر مساله بهداشت و درمان بوده است.

به گفته وزیر بهداشت در استان‌های مختلف بیش از 60 درصد افرادی که به نمایندگان مجلس، استانداران و فرمانداران مراجعه می‌کرده‌اند  خواستار رفع مشکلات درمانی خود بوده‌اند. کارشناسان می‌گویند پاشنه‌آشیل طرح تحول سلامت که هزینه‌های زیادی نیز داشته است بیمه‌ها هستند و باید در این زمینه اتفاقات مثبتی رخ دهد. برای این کار طرح بیمه سلامت اجرا شده است و مدیر عامل بیمه سلامت از توجه ویژه به بیماران خاص خبر داده است. محسنی‌بندپی در حاشیه افتتاح مرکز بیمه سلامت شهرستان کلاردشت درباره لزوم توجه به بیماران خاص، گفت: درپنجاه‌وهفتمین جلسه شورای‌عالی بیمه تمام لوازم مصرفی بیمه‌های خاص را نیزتحت پوشش بیمه قرار دادیم و هر روز بسته خدمات بیماران خاص درسازمان بیمه سلامت اثربخش‌تر و هزینه‌های بیماران خاص به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران درخصوص همسان‌سازی بیمه‌ها نیز گفت: همه رویه‌های سازمان‌های بیمه‌گر را برای همسان‌سازی به کار گرفته‌ایم. 7 گروه کارشناسی مشخص شده اند. نحوه رسیدگی به اسناد، خرید خدمات وهمچنین جمعیت هدف را شناساسی وهمه سازمان‌های بیمه‌گر پایه را مکلف کردیم براساس سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه از این وحدت رویه تبعیت کنند تا مقدمات این کار بزرگ که تجمیع بیمه‌هاست فراهم آید. محسنی‌بندپی در ادامه با تاکید بر اینکه به داروخانه‌ها علاوه بر پرداخت طلب، پیش‌پرداخت نیز صورت می‌گیرد، اظهار کرد: داروخانه‌ها اسناد طلب‌شان را آماده کنند.  مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به خودکفایی دارو در کشور، گفت: قبل ازشکل‌گیری بیمه سلامت دربخش بیمه اقشار مختلف جامعه 3 نگرانی وجود داشت، اول برخوردارنبودن جامعه ازدفترچه بیمه، دوم عدم حفاظت ازمردم خصوصاً قشر آسیب‌پذیر جامعه دربرابر هزینه‌های درمان و سوم نبود کیفیت سلامت درجامعه بود که این موارد ازدغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری و ریاست‌جمهوری بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha