شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 143099

هیپوترمی یا افت غیرطبیعی دمای بدن در برخی از افراد نگران کننده است از جمله کودکان، کهنسالان و افرادی که در فضای باز کار می کنند و... . این مشکل گاه می تواند مشکلات جدی دیگری به وجود بیاورد. با این که از شروع فصل بهار چند روزی می گذرد اما همچنان شاهد سردی هوا هستیم و همین سرد و گرم شدن ممکن است باعث افت غیرطبیعی دمای بدن شود. بنابراین بیشتر مراقب خود باشید و با رعایت نکات ذیل از افت دمای بدن پیش گیری کنید.

سلامت نیوز:هیپوترمی یا افت غیرطبیعی دمای بدن در برخی از افراد نگران کننده است از جمله کودکان، کهنسالان و افرادی که در فضای باز کار می کنند و... . این مشکل گاه می تواند مشکلات جدی دیگری به وجود بیاورد. با این که از شروع فصل بهار چند روزی می گذرد اما همچنان شاهد سردی هوا هستیم و همین سرد و گرم شدن ممکن است باعث افت غیرطبیعی دمای بدن شود. بنابراین بیشتر مراقب خود باشید و با رعایت نکات ذیل از افت دمای بدن پیش گیری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،لباس های لایه لایه:برای پیش گیری از افت غیرطبیعی دمای بدن، لایه لباس باید از جنس پشم، ابریشم یا الیاف مصنوعی باشد. از استفاده از پارچه هایی از جنس کتان بپرهیزید زیرا عایق ضعیف است و در صورت خیس شدن، خیلی سنگین می شود. لایه های بیرونی باید از پارچه ضد آب باشد تا فرد را خشک نگه دارد و از وی در برابر باد نیز محافظت کند. پوشش کودکان باید لااقل یک لایه بیشتر از بزرگ ترها باشد.

خود را بپوشانید:سعی کنید تا حد امکان تمامی بدن را بپوشانید. از کلاه، روسری، شال گردن و دستکش استفاده کنید. از کلاهی استفاده کنید که گوش ها را گرم نگه می دارد زیرا یکی از اولین قسمت های بدن که حرارت را به بیرون هدایت می کند گوش هاست.

در هوای سرد، تنها از منزل خارج نشوید:در این هوا اغلب حادثه ها برای افرادی رخ می دهد که به تنهایی از منزل خارج می شوند زیرا احتمال زمین خوردن یا لیز خوردن وجود دارد.

از کیسه آب گرم استفاده کنید:افت دمای بدن تنها در خارج از منزل اتفاق نمی افتد بلکه در داخل منزل نیز ممکن است رخ دهد. خانه های قدیمی که بادگیر است و درست گرم نمی شود می تواند مشکل ایجاد کند. بنابراین از کیسه آب گرم استفاده کنید.

غذا و نوشیدنی گرم مصرف کنید:این امر باعث می شود بدن گرم بماند. با افت دما بدن عملکرد اعضای بیرونی را متوقف می کند و به گرم کردن اندام های حیاتی می پردازد. با مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های گرم، بدن مجبور نیست در دمای سرد، برای گرم نگه داشتن خود تلاش زیادی کند.

پتوی اضافه داشته باشید:همیشه پتوی اضافه را در خودرو و منزل داشته باشید.

دستکش ها و جوراب های پشمی بپوشید:با گرم نگه داشتن دست و پا، کار بدن آسان تر می شود. در واقع با افت دما، اولین قسمتی که متأثر می شود، دست و پاست زیرا بدن خون را از آن قسمت به قسمت مرکزی بدن برای گرم کردن اعضای حیاتی هدایت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha