شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 143112

دکتر مجید پویا در نوشتاری کوتاه در حاشیه پخش سریال در حاشیه که از شبکه ۳ سیما درحال پخش است مطلبی را در شبکه اجتماعی دندان پزشکان (ایردن)نوت و به گوشزد کردن بخشهایی از زندگی جامعه پزشکی پرداخت که می تواند سوژه ای مناسب برای طنز پرداز اجتماعی باشد.

سلامت نیوز:دکتر مجید پویا در نوشتاری کوتاه در حاشیه پخش سریال در حاشیه که از شبکه ۳ سیما درحال پخش است مطلبی را در شبکه اجتماعی دندان پزشکان (ایردن)نوشت و به گوشزد کردن بخشهایی از زندگی جامعه پزشکی پرداخت که می تواند سوژه ای مناسب برای طنز پرداز اجتماعی باشد.

با سلام خدمت هنرمند عزیز جناب آقاى مهران مدیرى
ضمن آرزوى سلامتى براى شما و خانواده محترم و تبریك سال نو بعنوان یك بیننده و البته پزشك میخواهم در مورد برنامه طنز جدیدتان نظرم را بیان كنم. پیش از هر چیز از شما متشكرم كه بر لبان این مردم خنده وبر قلبشان شادى مى آفرینید این مردم لایق شادى و شادمانى هستند و هر كسى در این راه قدم بردارد قابل تقدیراست و احساس شما را هم در قبال دیدن شادى مردم درك می كنم چون ما پزشكان هم با این احساس آشنایى دیرینه داریم و البته اگر هم مجبوریم گاه با ایجاد درد و رنجى بیمارى را در مسیر بهبودى قرار دهیم اما همواره هدف نهایى این عمل بازگرداندن سلامتى و خوشحالى به این عزیزان است.
از شما ممنونم و راضى هستم كه بخشى از زوایاى یك حرفه را به شكلى كاریكاتورى بزرگ كردید و خواستید بنابر اقتضاى حرفه خودتان برنامه اى بسازید و ارتزاق كنید و البته شادى و لبخند را بر گوشه لبى بنشانید اما من هم مثل شما حرفه ام به گونه اى است كه بر خودم واجب دیدم به شما هنرمند گرامى زوایاى دیگر این حرفه را یاد آورى كنم كه قطعا خنده آورتر وطنز گونه تر است ومطمئن هستم اگر از این نكات اطلاع داشتید میتوانستید قطعا برنامه پربارتر و شادترى مى ساختید، لذا ضمن دعوت از شما براى دیدار نزدیك با جنابعالى توجه شما را به این سوژه هاى طنز كه سالها از سوى بسیارى از همكاران مسئول گروه پزشكى هم كتمان میشد و به گونه اى مشابه با شما بجاى رسیدگى به آن بخش هاى كوچك دیگر و آلوده ساز حرفه پاك ما را كاریكاتور گونه نشان می دادند، جلب می كنم و البته مطمئن هستم هنرمند مسئول و داراى دغدغه اجتماعى چون شما حتما به آن خواهید پرداخت. و اما سوژه هاى طنز:

در نظر بگیرید یك گروه از افراد پرتلاش و سختكوش را (شامل گروه هاى پزشكى و پرستارى و...) از سایر فارغ التحصیلان دانشگاهى جدا كنند و آنان را به زور و با یا بدون كمترین امكانات به مناطقى محروم بفرستند واین افراد سالهاست كه با رویى خوش و احساس غرور وعشق به خدمت بروند ولذت ببرند، چرا؟ چون براى مردم شادى وامنیت مى آفرینند، ولى بقیه فارغ التحصیلان همین مملكت بروند دنبال كار و تشكیل زندگى خودشان!

سوژه دوم اینكه سالهاست این پزشكان پس از ورود به دوره تخصصى و بر دوش گرفتن باراصلى درمان در سیستم دولتى و رساندن خدمات درمانى به این مردم شریف حتى خودشان را بیمه تامین اجتماعى نكنند و حقوق چندین مرتبه زیر خط فقر بگیرند و باز هم خوشحال و فعال باشند !

سوژه سوم اینكه شبى وارد بخش درمانى بیمارستانى می شوید كه حدود سى بیمار بسترى دارد و فقط سه یا چهار پرستار باید به همه این بیماران خدمت رسانى كنند و اگر خداى ناكرده این بشر جایزالخطا اشتباهى بكند هم خودش و هم پزشك مسئول باید پاسخ تمام این سلسله معیوب روند درمانى را یكجا بدهد و دیگر كسى نیست كه بگوید بله واقعا با این كاستى ها كارى غیر ازاین نمى شد انجام داد!

سوژه چهارم فرض بفرمایید شما كارمند یك سازمان دولتى هستید و بابت انجام كارتان شش ماه بعد حقوق بگیرید تازه بدتر از آن در بخش خصوصى یا مطب یا داروخانه خود كار میكنید و اگریك روز دیر كرد در ارسال لیست بیمه داشته باشید جریمه مالى مى شوید ولى كاركرد و دسترنج قانونى شما ماهها در سازمان بیمه گر بدون پرداخت سود بلوكه میگردد و این واقعا خنده آور و البته سوزناك است!

سوژه پنجم اینكه در یك نگاه كلى به جامعه حرفه اى شما به چشم جامعه اى مادى و پول دوست نگاه كنند و نگویند كه حق الزحمه انجام یك جراحى اورژانس براى بیمار مبتلا به آپاندیسیت حاد در نیمه شب در بیمارستان دولتى تا همین سال قبل كه بقول برخى زیر میزى رایج بود در اكثریت شهرهاى كشور كه فاقد بخش خصوصى هستند حدود سى هزار تومان پس از گذشت شش ماه بوده واكنون قرار است به نود هزارتومان برسد كه شما بتوانید در مقایسه با تعرفه سایر گروه هاى تحصیل كرده و حتى تحصیل نكرده با بار مسئولیتى غیر قابل تصور براى پزشك آن را سوژه طنزى بسازید تا شاید بر لب جامعه پزشك وپرستار این مملكت هم لبخندى بنشانید!

مهران مدیرى عزیز اگر چه سوژه ها زیاد است ولى ما همچنان هوادار هنرمندان زیرك و باهوشى هستیم كه با مطالعه عمیق و مشورت كارآمد مشكلات جامعه را در معرض دید و قضاوت و البته چاره اندیشى بگذارند وامیدواریم شما نیز بر این صراط بمانى .

شادى و سلامتى شما را آرزومندم و منتظر دیدارتان در شهر كوچك و زیبایم تنكابن (شهسوار) در استان مازندران هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha